مسابقه جذاب نیازی به حضور سلبریتی‌ها ندارد

افشین حسین‌خانی تهیه‌کننده مسابقه «سبقت» که یکی از ۸ اثر منتخب صداوسیما در بخش تلویزیونی جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه است، درباره بازخوردهای این مسابقه گفت: استقبال مردم خوب بوده است و حدود ۷۰ هزار نصب اپلیکیشن داشته‌ایم که برای یک اپلیکیشن اختصاصی عدد خوبی است به ویژه که برنامه ما با توجه به شرایط تقویمی چند بار قطع شد و وقتی پخش منظم شروع شد به این تعداد نصب رسیدیم.

اخبار فرهنگ و هنر - تهیه‌کننده مسابقه «سبقت» درباره موفقیت اخیر برنامه‌اش هم بیان کرد: مسابقه «سبقت» به جشنواره «ای‌بی‌یو» (جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) راه پیدا کرد و این ما را خیلی خوشحال کرد و یک دلیل آن ویژگی خود برنامه یعنی ساختار دیجیتالی‌اش بود. این برنامه ساختاری تعاملی دارد و از تکنولوژی «ای آر» و صندلی‌های مکاترونیکی یا برقی در آن استفاده شده است.

حسین‌خانی که تهیه‌کنندگی برنامه زنده «اشعه ایکس» را هم در کارنامه دارد در پاسخ به این سوال که مسابقه‌های تلویزیونی چه ویژگی باید داشته باشند که مخاطب را جذب کنند گفت: مسابقات تلویزیونی باید ریتم تندی داشته باشند و سوالاتشان جذاب باشد تا بتواند مردم را جذب کند. همچنین مجری خیلی تاثیر دارد اگر مجری اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد می‌تواند مسابقه را جذاب‌تر کند و ساختار مسابقه هم می‌تواند به این مهم کمک کند. همچنین میزان جایزه هم خیلی تاثیرگذار است و این هم جزو موارد مهمی است که نقش دارد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که اخیراً بیشتر مسابقه‌های تلویزیونی برای دیده شدن سراغ چهره‌ها می‌روند و خودش از یک مجری بهره گرفته است هم گفت: سازمان صداوسیما مجریان بسیار توانمندی دارد که صداوسیما خانه‌شان است و من اعتقادم این است برای جذاب شدن برنامه‌ها احتیاجی نیست سراغ سلبریتی‌ها برویم، می‌توانیم از مجریان حرفه‌ای استفاده کنیم، اگر برنامه هم برنامه جدید و نویی باشد و ساختار جذابی داشته باشد احتیاجی نیست برای دیده شدن برنامه سراغ بازیگران و چهره‌ها برویم.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که چقدر مسابقات تلویزیونی با مدل اطلاعات عمومی می‌تواند به کلیشه تبدیل شود؟ گفت: مسابقات تلویزیونی که بر پایه اطلاعات عمومی هستند خیلی زود تبدیل به کلیشه می‌شوند و با فرم‌های جذاب و ساختار جدید می‌توانیم که از کلیشه نشدن آنها جلوگیری کنیم.