مجید مجیدی با «خورشید» راهی جشنواره ونیز می‌شود

جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان نخستین جشنواره مهم بین‌المللی که قصد دارد در دوره بحران کرونا به صورت فیزیکی برگزار شود، دقایقی پیش اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را اعلام کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - در کنفرانس خبری مجازی ونیز، آنتونی باربرا از فیلم « خورشید » جدیدترین ساخته مجید مجیدی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره ونیز نام برد. دو فیلم «جنایت بی دقت» به کارگردانی شهرام مکری و «دست خاموش» از احمد بهرامی نیز نمایندگان سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز هستند.

«خورشید» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز با استقبال بسیار خوب مردم و منتقدان روبرو شد و توانست جوایز متعددی همچون بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم را از آن خود کند. در این فیلم به کارگردانی مجید مجیدی با فیلمنامه مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی، بازیگرانی همچون علی نصیریان ، جواد عزتی و طناز طباطبایی ایفای نقش می‌کنند. بازیگران نوجوان نقش اصلی این فیلم که در جشنواره فیلم فجر مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند از کودکان کار بوده‌اند.

هفتاد و هفتمین فستیوال بین‌المللی ونیز از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

در عین حال اعلام شده بود که فیلم «رابطه‌ها» ساخته دانیله لوچتی کارگردان ایتالیایی آغازگر این دوره از جشنواره ونیز خواهد بود.