۲ انیمیشن‎ ایرانی در راه جشنواره مورد تائید آکادمی اسکار

 دو انیمیشن کوتاه «یکدیگر» ساخته سارا طبیب زاده و «ملکوت» از فرنوش عابدی دو نماینده سینمای ایران هستند که در بخش رقابتی بهترین انیمیشن این رویداد سینمایی پذیرفته شده اند. 

اخبار فرهنگ و هنر - این جشنواره از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را در وارنا بلغارستان آغاز نموده و تمرکز برنامه های آن بر نمایش آثار معاصر و پیشرو از سینمای بلغارستان، اروپا و سینمای بین المللی معطوف گردیده است.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «In The Palace» بلغارستان از جمله رویدادهای سینمایی مورد تائید آکادمی اسکار در شاخه فیلم کوتاه است و برندگان جوایز بهترین انیمیشن به همراه برندگان دو بخش دیگر در این رویداد، واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار شناخته می شوند. 

انیمیشن کوتاه «یکدیگر» پیش از این در یازدهمین دوسالانه انیمیشن تهران برنده جایزه ویژه فناوری، در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران برنده جایزه ی ویژه هیات داوران بخش بین الملل و در جشن آسیفا ایران برنده جایزه ی بهترین موسیقی متن برای پیمان یزدانیان شده بود. این انیمیشن روایتگر جست و جوی پسری در پی لایه ی گم گشده ی خود است. او در این مسیر برای به دست آورن مطلوبش تنها یک راه در پیش دارد: از دست دادن. 

پخش جهانی انیمیشن کوتاه «یکدیگر» به عهده ی مجموعه GlobeCSF به مدیریت پوریا موسوی می باشد.

«ملکوت» ساخته فرنوش عابدی نیز درباره یک نوازنده پیانو است که پس از حادثه‌ای دستش را از دست می‌دهد و دیگر قادر به ساز زدن نیست؛ سپس دست‌های او پیوند زده می‌شود، اما این دست‌ها به سمت شرارت و پلیدی پیش می‌روند...

عابدی پیش از این با انیمیشن «پیشخدمت» حضور داشته است.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «In The Palace» از تاریخ ۱۵ الی ۲۲ ماه سپتامبر (۲۵ شهریور تا اول مهر) در بلغارستان برگزار میشود.