ماجرای حمله مسلحانه به عوامل برنامه «درشهر» چه بود؟

سید مرتضی عمادی مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما ، درباره ماجرای حمله مسلحانه به عوامل برنامه «درشهر» در روستای خانلق بخش حسن آباد فشافویه تهران، گفت: این اتفاق اواخر هفته گذشته در یکی از بخش‌های جنوبی تهران رخ داد. در طول این سال‌ها ما شاهد ضرب و شتم خبرنگار و عوامل برنامه مان بوده ایم، اما همواره تلاش کردیم با وجود مشکلات گره گشا باشیم؛ پیگیری مستمر داشته باشیم و به حل مشکلات مردم بپردازیم.

اخبار فرهنگ و هنر - وی افزود: در اتفاق اخیر عوامل برنامه با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفتند که این اتفاق منجر به رعب و وحشت اهالی روستا شد. عده ای در این روستا، با ورود دوربین رسانه ملی سعی در مختل کردن گزارش داشتند و مایل نبودند، صدای مردم آن منطقه شنیده شود. بنا به اقرار مردم این روستا و خبرنگار در شهر، فرد مورد نظر از وابستگان به اعضای شورای محله بوده است.

مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما اظهار کرد: دوربین «درشهر» نماینده رسانه ملی است و با مجوز رسانه ملی در نقاط مختلف تهران حضور پیدا می کند. زمانی که با سلاح سرد با عوامل یک برنامه برخورد شود، یعنی به رسانه ملی حمله شده است. ما مجدانه از طرق قانونی پیگیر این اتفاق و برخورد با خطاکاران هستیم. خوشبختانه با حمایت مردم این روستا، عوامل برنامه آسیب بدنی ندیدند. در برنامه «تهران ۲۰» امشب، قرار است به این موضوع پرداخته شود. ما این مشکل را تا حل شدن ماجرا پیگیری خواهیم کرد.

توضیحات مدیر گروه شبکه پنج درباره حمله به عوامل برنامه «درشهر»

عمادی تاکید کرد: در این سال‌ها برنامه «در شهر» همواره در راستای انعکاس و پیگیری مشکلات مردم حرکت کرده است؛ ما سعی کرده ایم با پیگیری موضوعات شرایط رفاهی، امنیتی و اجتماعی مردم را تأمین کنیم. در برنامه «در شهر» همواره طرفین مشکل به وجود آمده، فرصت بیان دیدگاه‌هایشان را دارند؛ اما گاه یک طرف بنا به سلایق و دلایل خاص خود، حاضر به صحبت نمی‌شود و «در شهر» در این شرایط قضاوت را به مخاطب می‌سپارد.

وی افزود: دوربین برنامه «درشهر» توانسته با حضور و پیگیری مداوم مشکلات و مطالبات مردم عزیر، کیلومتر‌ها از نقاط مختلف شهر تهران را آسفالت کند؛ آب، برق و خدمات رفاهی را برای مردم فراهم کند و در مسائل امنیت شهر نیز به عنوان یار نیروی انتظامی باشد تا اراذل و اوباش و معتادان متجاهر مناطق مختلف کلان شهر تهران جمع آوری شوند. آنچه برای ما و عوامل درشهر بسیار ارزشمند است، تأثیر حضور و پیگیری این برنامه در حل مشکلات مردم عزیر و رساندن صدایشان به گوش مسئولان است.