فیلمی که افسانه بایگان دیدن آن را توصیه می کند/ عکس

افسانه بایگان می‌گوید، بخشش باعث می‌شود که موج مثبت آن گستره وسیعی را در بربگیرد و برای همه افرادی که درگیر این جریان هستند بازده مثبتی خواهد داشت.

اخبار چهره ها - این بازیگر سینما و تلویزیون پس از تماشای فیلم سینمایی « یلدا » به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا در مراسم اکران ویژه، درباره این فیلم بیان کرد: «یلدا» به شدت سینماست. این فیلم از نظر قصه، کارگردانی، بازی بازیگران و دیگر عوامل مجموعه‌ای کامل و منسجم است و تمامی عوامل به شکل درستی در این کار برای ساخت یک فیلمی که حرفی برای گفتن دارد، تلاش کرده‌اند. مجموعه درستی به این شکل تاثیرگذار، کاملا می‌تواند دغدغه‌ای را که در جریان فیلم شاهد آن هستیم، به خوبی به نمایش بگذارد.

افسانه بایگان درباره قصه این فیلم که روایتگر دو مفهوم بخشش و قصاص است، عنوان کرد: روایت‌هایی از این دست که موضوعی حساس را نشان می‌دهند زوایای مختلفی دارند که باید به آن‌ها چه از زاویه بخشش و چه از زاویه حقی که برای قصاص وجود دارد، پرداخته شود. 

بایگان ادامه داد: من امیدوارم که هنرمندان و هر فردی که کاری از دستش برمی‌آید در این زمینه فعالیت کند زیرا ما کسانی را داریم که واقعا بی‌گناه هستند اما در یک لحظه هیجانی شده و در یک حرکت غیرعمد باعث می‌شوند مسیر زندگی اشخاص زیادی درگیر این جریان شود. چه فردی که قصاص می‌شود و خانواده‌ای که فرزندی را به این شکل از دست می‌دهد و چه خانواده‌ای که فردی را از دست داده و الان باید تصمیم بگیرد که می‌بخشد یا نه، همه درگیر این جریان تلخ می‌شوند و زندگی آن‌ها تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد.

یلدا

بازیگر «خواهران غریب» درباره موضوع بخشش نیز گفت: بخشش باعث می‌شود که موج مثبت آن گستره وسیعی را در بربگیرد و برای همه افرادی که درگیر این جریان هستند بازده مثبتی خواهد داشت.

بازیگر «کافه ستاره» درباره حمایت از فیلمسازان مستقل و سینمای هنری توضیح داد: این موضوع معضلی است که همیشه وجود داشته است. زمانی که چنین آثاری در سینما و یا تئاتر ساخته می‌شود که به معنای واقعی «هنر» و «تجربه» است باید یک متولی دلسوز داشته باشد که نسبت به فرهنگ و موضوعاتی از این دست دغدغه‌مند است اما متاسفانه جای خالی این متولیان حس می‌شود. حتی در این دوران که درگیر بیماری کرونا هستیم، فکر می کنم دولت باید در راستای حفظ هنر نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کرد و متولیان فرهنگی نیز باید دست به اقدامات وسیع‌تری می‌زدند که متاسفانه شاهد آن نبودیم.

بایگان تاکید کرد: ملتی که فرهنگ نداشته و ریشه‌های آن سست باشد نیازی به طوفان ندارد زیرا با یک نسیم ستون‌های آن ویران می‌شود و امیدوارم بیشتر به این موضوع توجه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاکه تمامی عواید فروش‌ فیلم «یلدا» برای آزادی فردی که مرتکب یک قتل غیر عمد و محکوم به قصاص شده، اختصاص یافته است از همه مخاطبان سینما دعوت می کنم که با دیدن این اثر فاخر و متفاوت سینمای ایران در این اقدام انسانی سهیم شوند.