دکور ۱۴ هزار متری فصل دوم «دست‌فرمون» آماده شد

 فصل دوم مسابقه «دست فرمون» به تهیه‌کنندگی محمود محمودی و اجرای کامران تفتی مراحل پایانی پیش‌تولید خود را پشت‌سر گذاشت. در حال حاضر ساخت دکور بخش‌های مختلف این مسابقه و تجهیز پیست به اتمام رسیده و ضبط فصل جدید طی چند روز آینده برای پخش از شبکه نسیم آغاز خواهد شد.

اخبار فرهنگ و هنر - در میان مسابقه‌های میدانی تلویزیون، مسابقه «دست فرمون» دارای بزرگترین دکور است؛ دکوری که با مساحتی حدود ۱۴ هزار متر شامل چهار بخش استودیو اصلی، گاراژ، استودیو شماره ۲ و مهمترین و بزرگترین بخش آن یعنی پیست مسابقه می‌شود.

دست فرمون

دکور فصل نخست این مسابقه را پیمان قانع طراحی کرده که در فصل پیش رو، تغییراتی روی آن اعمال و بخش‌هایی اضافه شده است.

مسعود صنم کارگردان فصل دوم مسابقه « دست فرمون » درباره تغییرات دکور برنامه نسبت به فصل اول گفت: استودیو اصلی برنامه تغییرات جزیی کرده است که باید به چشم دیده شود. با توجه به طراحی مسابقه در پیست توسط بهنام صفاریان، تغییر اساسی و عمده مربوط به پیست مسابقه است. رویکرد مسابقه به لحاظ فنی تغییر کرده و با توجه به این تغییرات، لازم بود تفاوت‌هایی در طراحی دکور پیست نسبت به قبل لحاظ شود.

کارگردان مسابقه «دست فرمون» در ادامه بیان کرد: درباره استودیو شماره ۲ باید بگویم شاید واژه دکور چندان مناسب نیست زیرا یک سازه ثابت در ارتفاع ۶ متری ساخته شده است. خط آغاز و پایان مسابقه زیر این استودیو است و مجری و کارشناس در ارتفاع رو به پیست مسابقات را تماشا می‌کنند. پیست ما به صورت آیینه‌ای است و فضایی به مساحت ۱۲ هزار متر در جهت ملاحظات فنی، زیبایی و همچنین از حیث امنیت شرکت‌کنندگان با ورق آهنی به صورت دیواره پر شده است.

صنم در پایان درباره طراحی دکور گاراژ بیان کرد: بخش گاراژ توسط السا فیروزآذر طراحی شده است. در نظر داشتیم هر وجه از استودیو قاب جدیدی بدهد و با چنین نگاهی فضای گاراژ طراحی شد، در این بخش از طراحی خیابانی و رنگ‌آمیزی میکروسمنت استفاده کردیم.

فصل نخست «دست فرمون» سال گذشته از شبکه نسیم پخش شد و فصل دوم این مسابقه به زودی روی آنتن خواهد رفت.