با متخطیان اصول بهداشتی در عزاداری ماه محرم برخورد می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ، پیرامون برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر سال جاری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همواره در جهت خدمت رسانی به جامعه و مردم قدم برداشته است، با فرارسیدن ماه محرم و صفر فعالیت هیئات مذهبی رشد قابل توجهی می‌کند، بدون شک در برگزاری هرچه بهتر این مراسم‌ها ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

اخبار مذهبی - وی در همین راستا ادامه داد: هیئات مذهبی از دل مردم و جامعه بر می‌آید، این هیئات بدون شک مردم نهاد‌ترین مراکز دینی محسوب می‌شوند و طبیعتا به همین واسطه ما همواره سعی داریم تا در جهت تکریم جامعه و به خصوص جامعه هیئتی که از جمله فرهیختگان جامعه هستند قدم برداریم. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عزاداری ماه محرم را رسمی دیرین دانست و اضافه کرد: برگزاری عزاداری «سیدالشهداء(ع)» همیشه در بافت جامعه ایرانی وجود داشته و همیشه این مراسم با ملاحظاتی برگزار شده است، امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا برخی ملاحظات تازه به این مراسم‌ها اضافه شده است که به شخصه مطمئنم جامعه فکور و فرهیخته ایرانی تمامی آنها را به بهترین شکل ممکن رعایت خواهند کرد. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی همیشه در کنار مردم و مخصوصا هیات مذهبی بوده است، ما در حد اختیارات خود تمام قد در برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر در کنار مردم خواهیم بود و این قول را می‌دهیم که این برگزاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی رخ خواهد داد. 

قمی با تاکید بر دغدغه‌مند بودن سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سلامت جامعه اذعان کرد: خادمی مردم برای ما افتخار است، شک نکنید نه تنها این نهاد بلکه تمامی نهادهای مرتبط با برگزاری هیئات مذهبی راضی به بیماری هیچ فردی نیستند و بلاشک تمام تلاش خود در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام خواهند داد. 

وی در همین راستا اضافه کرد: تبعا ما هم به عنوان یک مرکز مردم نهاد خواستار برگزاری عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستیم و از تمامی هیئاتی که اینگونه عمل می‌کنند حمایت کامل خواهیم کرد. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره شیوه‌نامه برگزاری عزاداری‌های ماه محرم و صفر تاکید کرد: شیوه نامه پیشتر منتشر شده است و نمی توان در کلام آن را به سرعت توضیح داد اما ما به فکر انتشار چکیده و خلاصه ای کوتاه از این شیوه نامه هستیم و به زودی آن را منتشر خواهیم کرد. آنچه مسلم است ما و تمامی هیئات مذهبی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و از آنها عدول نخواهیم کرد. 

وی درباره برخورد با متخطیان در برگزاری عزاداری ماه محرم و صفر خاطرنشان کرد: ما به صورت کامل نحوه برگزاری هیئات را زیر نظر داریم و در صورت بروز تخلف به سرعت به ما گزارش داده خواهد شد، در کل مردم خودشان رعایت می کنند ما اگر در این بین کسی تخطی و یا شیطنت کند با آن برخورد می کنیم.