به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: در حوزه تبلیغ دینی با توجه به نوع مطالب و مخاطبان، روشهای بسیاری برای بیان احکام و آموزههای دینی وجود دارد.

وی بر ضرورت آگاهی داشتن مبلغان از روش‌های تبلیغی و چگونگی ارتباط با مردم و نیز تسلط بر علوم و معارف اسلامی تاکید کرد و گفت: در امر تبلیغ هم خوب حرف زدن مهم است و هم حرف‌های خوب زدن و مبلغان باید برای توفیق در این وظیفه خطیر و حساس این دو را توامان داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر حرف و سخنی را در هر مجلسی نباید ارائه کرد و باید از جهات مختلف حوزه تبلیغ دینی را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: حفظ آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) برای مبلغان یک ضرورت و یک اصل و اساس در امر تبلیغ است.

وی همچنین تصریح کرد: مبلغان و منبری‌هایی که کاملا بر آیات و روایات و دعاهایی که از سوی ائمه اطهار(ع) بیان شده است، تسلط داشته باشند به خوبی می‌توانند مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را تفسیر و تشریح کرده و از این گنجینه‌های ارزشمند در ارائه آموزه‌ها و احکام دینی بهره‌مند شوند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: استفاده به موقع و به‌جا از آیات و روایات و بیان سیره و تاریخ ائمه اطهار(ع) و داستان‌های دینی در امر تبلیغ، بسیار برای مردم به ویژه جوانان جذاب خواهد بود و در گرایش و رغبت مردم به سمت معنویت بسیار مهم و موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جهانیان تشنه دریافت معارف ناب اسلامی هستند، اظهار داشت: در جهان امروز افکار و عقاید بسیاری با استفاده از وسایل ارتباطی نوین منتشر شده است و مبلغان باید بسیاری از این فرقه‌ها و نحله‌های فکری را شناخته و برای مقابله با آنها آگاه و مجهز باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مبلغان شیعی با توجه به آیات و روایات و کتب ارزشمند علمای گذشته از نظر منابع و محتوای تبلیغی هیچ کمبودی نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: روحانیت و مرجعیت شیعه در طول تاریخ و در زیر سخت‌ترین فشارهای حاکمان جور به ویژه در دوره پهلوی، هیچگاه از بیان آموزه‌ها و معارف اسلامی کوتاهی نکرده و در مسیر تبلیغ دین همواره استقامت ورزیده‌اند و این بزرگ‌ترین افتخار برای حوزه‌های علمیه است.

آیت الله صافی گلپایگانی مسئله تبلیغ را اساس اسلام و حوزه‌های علمیه عنوان و بر ضرورت توجه به امر تبلیغ به ویژه در سطح بین المللی تاکید کرد و گفت: بدترین خیانت وهابیت به اسلام، بدنام کردن اسلام و مسلمین در میان مردم جهان بود و آنها با عملیات‌های انتحاری خود، مسلمانان را تروریست معرفی کردند.

وی با اشاره به برگزاری همایش نوآوری‌های تبلیغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، این اقدام را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: کمترین آثار و برکات این همایش این خواهد بود که مبلغان و روحانیون بدانند که نمی توان بدون هدف بر بالای منبر رفته و به امر تبلیغ پرداخت.

این مرجع تقلید همچنین ایجاد هماهنگی و آشنایی مبلغان با فضای تبلیغی را از دیگر آثار برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: اگر منبریها و مبلغان با هماهنگی بر روی یک معضل اجتماعی و فرهنگی تمرکز داشته باشند، این معضل از جامعه برچیده خواهد شد.