تدارک ویژه «رادیو» برای عزاداری محرم

حمید شاه آبادی درباره برنامه‌های محرمی و رویکرد رادیو در این ایام عنوان کرد: ما امسال هم در ابتدای ماه محرم رادیو محرم را با پیام یکی از مراجع تقلید افتتاح خواهیم کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - وی اضافه کرد: امسال برنامه‌های متفاوتی خواهیم داشت چون فضای محرم امسال با سال‌های دیگر فرق دارد و امکان حضور مردم را در محافل به شکل محدود داریم.

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: بنای ما برگزاری روضه‌ها و هیئت‌های خانگی است و اینکه بتوانیم مردم را به این سمت و سو هدایت کنیم که اگر بخواهند در منازل خود به سوگواری بپردازند از پذیرایی تا برگزاری مراسم، مداحی و سخنرانی یک بسته کاملاً هیئتی برای آن‌ها ارائه شود. از طرفی تعدادی از مجالس و محافل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت عمومی برگزار می‌شود.

شاه آبادی یادآور شد: حداقل پنج مراسم جدی در کشور خواهد بود که با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود، سفره امام حسین (ع) در همه سال پهن بوده است و این زمان هم فرصت بهره برداری از مجالس عزای حسینی است.

معاون صدا با اشاره به رویکرد دیگر رادیو در این ایام بیان کرد: تلاشی هم برای دفع شبهه‌ها داریم، شبهات زیادی برای عزای مجلس امام حسین (ع) مطرح می‌کنند و رادیو وظیفه روشنگری دارد. دستورالعمل‌های بهداشتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است اما در جایی ممکن است عده‌ای آن را در تعارض با مجالس بدانند و ما باید این میان روشنگرانه عمل کنیم.

وی در پایان گفت: توصیه ما به مردم این است که در این فضا شرایط عادی منزل خود را در ساعاتی از روز به عزاداری امام حسین (ع) اختصاص دهند تا اگر امکان حضور در مجالس را ندارند فضای خانه این شرایط را فراهم کند. ما بسته‌های سخنرانی مناسب با منازل و مداحی و عزاداری متناسب با این فضا را تدارک خواهیم دید.