ترافیک ستاره ها در سریال‌های مناسبتی/ از بازیگر «عاشقانه» تا آزیتا حاجیان و دخترش

تلویزیون محرم امسال نیز طبق روال معمول، سریال‌های مختلفی به مناسبت ماه محرم و صفر تدارک دیده است. قرار است چهار سریال «سرزده» به کارگردانی بهادر اسدی، « بوم و بانو » ساخته سعید سلطانی، «زمین گرم» ساخته سعید نعمت‌الله و «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور، به جدول پخش شبکه‌های یک، دو و سه، اضافه شوند که در این میان شبکه۳ با پخش ۲ سریال ، کنداکتور پر و پیمانی در شب های محرم و صفر دارد در ادامه مطلب، نکاتی درباره این سریال‌ها و بازیگران‌شان می‌خوانید.

۱- اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت‌الله

سعید نعمت‌الله که تا به حال در مقام نویسنده با کارگردانانی مانند سیروس مقدم و بهرنگ توفیقی، همکاری‌های متعددی داشته، در اولین تجربه کارگردانی خود، سریال «زمین گرم» را جلوی دوربین برده است. این مجموعه مانند بیشتر سریال‌هایی که نعمت‌الله فیلم نامه آن‌ها را نوشته، مضامین مذهبی و اخلاقی دارد. داستان سریال درباره دو برادر است که پس از سال‌ها با یکدیگر دیدار می‌کنند. برادر بزرگ‌تر در آخرین لحظات زندگی خود وصیتی می‌کند که باعث به وجود آمدن اتفاقاتی در زندگی برادر کوچک‌تر می‌شود. سعید نعمت‌الله پیشتر در سریال «برادرجان» و «جراحت» به تقابل دو برادر پرداخته بود. کامران تفتی، نادر فلاح، مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت و دنیا مدنی از بازیگران این مجموعه هستند.

۲- دومین تجربه حسام منظور در اثر مناسبتی

حسام منظور یک سال پس از سریال «برادرجان» که ماه رمضان ۹۸ روی آن رفت، دهه آخر ماه صفر با سریال مناسبتی تازه‌ای به نام « نجلا »، به تلویزیون می‌آید. این بازیگر سال ۹۷ با سریال «بانوی عمارت» در تلویزیون خوش درخشید و به چهره شناخته شده‌ای تبدیل شد. البته او پیش از این مجموعه سابقه بازی در تئاتر را داشت اما «بانوی عمارت» باعث شد این بازیگر به مخاطبان معرفی شود. پس از این سریال، مجموعه «برادرجان» نتوانست اثر موفقی در کارنامه منظور باشد و دومین تجربه حضور او در قاب تلویزیون تجربه موفقی از آب در نیامد، باید منتظر پخش «نجلا» بود تا بهتر بتوان درباره حضور این بازیگر در تلویزیون قضاوت کرد. حسام منظور در این سریال نقش شخصیتی به نام «عبد» را بازی می‌کند که به دختری به نام «نجلا» که اصالت ایرانی عراقی دارد علاقه مند می‌شود، اما شرط ازدواج این دختر، بردن «عبد» به کربلا در اربعین است. بیشتر شخصیت‌های سریال لهجه جنوبی دارند، باید دید حسام منظور چطور از پس این چالش برآمده است.

۳- چهره‌های جوان و تازه در قاب تلویزیون

در میان گروه بازیگران سه سریال «بوم و بانو»، «نجلا» و «سرزده»، سه چهره نسبتا جدید و جوان دیده می‌شود. دیبا زاهدی که تا به حال در چند فیلم سینمایی بازی کرده، محرم امسال در اولین تجربه حضور جدی خود در تلویزیون، با سریال تاریخی «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی دیده خواهد شد. فیلم «تیغ و ترمه» و سریال «آقازاده»، آخرین آثاری هستند که این بازیگر در آن‌ها دیده شده. دیبا زاهدی در مجموعه «۸۷ متر» اثر کیانوش عیاری نیز بازی کرده است. چهره دیگر، سارا رسول‌زاده است که در مجموعه «نجلا» نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را برعهده دارد. این بازیگر تا به حال در مجموعه نمایش خانگی «عاشقانه» بازی کرده و با این سریال شناخته می‌شود. سابقه حضور او در تلویزیون نیز به اجرای برنامه‌های کودک و نوجوان به نام «ترمه طلا» و «سپید پررنگ» می‌رسد. البته این بازیگر در تلویزیون بیشتر به واسطه سریال «پرده‌نشین» شناخته می‌شود. مریم مومن هم یکی از چهره‌های جدیدی‌ است که تلویزیون معرفی کرده است. او نیز مانند حسام منظور با سریال «بانوی عمارت» مطرح شد و به زودی با مجموعه «سرزده» به شبکه یک می‌آید. این سریال قرار بود شب‌های قدر پخش شود و داستان آن در ماه رمضان می‌گذرد.

۴- از مسعود رایگان تا آزیتا حاجیان

علاوه بر چهره‌های جوان، تعدادی از بازیگران باسابقه نیز در این چهار سریال ایفای نقش کرده‌اند. مسعود رایگان که آخرین‌بار سال ۹۷ مجموعه پرمخاطب «دلدادگان» ساخته منوچهر هادی را روی آنتن داشت، تقریبا دو سال پس از این سریال، با «بوم و بانو» در شبکه دو حضور خواهد داشت. فریبا متخصص نیز یکی دیگر از بازیگران باسابقه این مجموعه است. آخرین اثری که آزیتا حاجیان با آن در تلویزیون دیده شد سریال «بازی نقاب‌ها» بود که سال ۹۷ پخش شد و خیلی مورد استقبال قرار نگرفت، اکنون قرار است این بازیگر با سریال «نجلا» بار دیگر در قاب تلویزیون حضور داشته باشد. حاجیان در این مجموعه با دخترش ملیکا شریفی‌نیا همبازی شده است.

۵- عاشقانه‌های تاریخی

از میان چهار سریال « سرزده »، «بوم و بانو»، «زمین گرم» و «نجلا»، قصه دو مجموعه «بوم و بانو» و «نجلا» در زمان حال نمی‌گذرد. سریال تاریخی «بوم و بانو» روایتی عاشقانه دارد و داستان آن در دوره پهلوی می‌گذرد. سعید سلطانی که سال گذشته مجموعه «ستایش» را روی آنتن داشت، کارگردانی این سریال را برعهده داشته. سابقه خوب او در آثار تاریخی مانند «پس از باران» و «خانه‌ای در تاریکی» باعث می‌شود به استقبال مخاطبان از این مجموعه تا حدی امیدوار باشیم. داستان عاشقانه سریال «نجلا» هم در سال ۵۸ روایت می‌شود. این اولین تجربه خیرالله تقیانی‌پور در زمینه ساخت سریال است.