به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام دکتر سید مصطفی میرلوحی درمورد اهمیت ولایت نزد حضرت فاطمه زهرا(س) به مهرگفت: ما حصل زحمات ۲۳ ساله پیامبر اکرم در دوران نبوت و رسالتشان در این جمله ایشان خلاصه میشود."اگر راه هدایت امت از راه نبوت و رسالت شروع شد ادامهاش با ولایت و امامت است."

وی افزود: به محض اینکه از حجت خدا(ولایت) مردم جدا شوند باب ضلالت و گمراهی و نفاق باز می‏شود. لذا پیامبر در حدیثثقلین روی کتاب الله و عترتی(اهل بیت) تأکید کردند. بیشترین فردی هم که اولی به سفارش پیامبر است و حجت خدا را حفظ کرد و از ولایت حمایت کرد و جان و مال و فرزندان خود و همه وجودش در راه ولایت فدایی کرد حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: اگر مجاهدتها و جانفشانیهای حضرت زهرا(س) نبود حقیقت ولایت با همه مظلومیتش از بین می‎رفت ولی فداکاریهای ایشان باعثشد مظلومیت علی(ع) در تاریخ ماندگارشود. از نشانه‏های مظلومیت حضرت مخفیانه دفن کردن حضرت زهرا(س) است تا کسی از محل دفن ایشان مطلع نشود. چرا از کسی که اینهمه آیات و روایات از پیامبر درشأن و منزلت ایشان آمده باید تربت ایشان مخفی بماند و تشییع خلوتی داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علوم اسلامی درپایان بهترین راه معرفی این بانوی اول اسلام به جامعه مسلمانان جهان را تنها استفاده از آیات و روایات اهل بیت دانست . زیرا بر طبق حدیثی از پیامبر کسی به حقیقت فاطمه شناسی آنطور که حقش است پی نمیبرد و اگر کسی بتواند حقیقت فاطمه را درک کند حقیقت لیلةالقدر را درک کرده است و می‏دانیم که عده کمی از اولیای الهی به حقیقت لیلة القدر پی میبرند.