2 فیلم جدید روی پرده سینماها

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز ۲۶ مردادماه شورا گفت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی « آبادان یازده ۶۰ » به کارگردانی مهرداد خوشبخت در گروه آزادی و فیلم سینمایی « بی حسی موضعی » ساخته حسین مهکام در گروه مگامال بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی روی پرده بروند.

اخبار فرهنگ و هنر - شایسته با اشاره به اکران فیلم‌های قدیمی مانند فیلم‌های اصغر فرهادی بیان کرد: ما اجازه دادیم فیلم‌های اکران ۲ در صورت داشتن پروانه نمایش تحت نظر محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اکران شوند. این موضوع از نظر شورا بلامانع است بر همین اساس فیلم‌های دیگری که پیش از این روی پرده رفته‌اند اگر پروانه نمایش داشته باشند می‌توانند روی پرده بیایند. اینکه بعد از چند روز آن فیلم‌های قدیمی از پرده پایین آمد احتمالاً به این دلیل بوده که سینماداران دیده‌اند فروش آن‌ها بسیار پایین بوده و اکران آن‌ها را ادامه نداده‌اند. اما به طور کلی موضوع اکران مجدد از نظر شورای صنفی بلامانع است.

دبیر شورای صنفی نمایش اظهار کرد: در این جریان، اکران فیلم‌های کارگردان‌های خاص مطرح نیست بلکه هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد در صورتی که پخش‌کننده‌اش با سینمادار توافق کند می‌تواند اکران شود. به این ترتیب فیلم‌هایی که قبلاً اکران شده‌اند باز هم می‌توانند روی پرده بیایند که این مصوبه شوراست.

شایسته در پایان درباره تعداد زیاد فیلم‌های خارجی روی پرده مطرح کرد: فیلم‌های خارجی‌ای که از شورای پروانه نمایش مجوز بگیرند می‌توانند روی پرده بینند در حال حاضر نیز تعدادی از فیلم‌های روی پرده پروانه دارند که توانسته‌اند اکران شوند با این حال فیلم‌هایی که باید شورای صنفی نمایش معرفی کند هنوز روی پرده نیامده است.