سینما‌ها را تعطیل کنید/ عادت کردن به سینما نرفتن خطرناک است

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما، درباره علت استقبال نکردن مخاطب از سینما با توجه به اینکه ترفند‌ها و راهکار‌های مختلفی از سوی سازمان سینمایی برای جذب مخاطب در نظر گرفته شده است ، گفت: ما برای روشن ماندن چراغ سینما‌ باید برخی نکات محوری و اساسی را مورد توجه قرار می‌دادیم که آن طور که باید محقق نشد؛ یکی اینکه استاندارد‌ها و لوازم بهداشتی لازم برای تشخیص و جداکردن مخاطب دارای علائم ویروس و سالم را نداریم؛ در نتیجه ناقل و غیرناقل وارد محیطی سربسته می‌شوند و در چنین وضعی مخاطب حق دارد، به سینما نرود.

اخبار فرهنگ و هنر - او افزود: دلیل بعدی استقبال کم مردم از سینما در شرایط کنونی، این است که محصول باکیفیتی نداریم؛ فیلمی که مخاطب ریسک کند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بیاید و آن را ببیند. مورد سوم فضا‌ی داخلی سینما‌هاست که برای چنین روز‌هایی ساخته نشده است.

این تهیه کننده ادامه داد: نقطه نظر‌ها و راهکار‌های مختلف مدیران فرهنگی نیز یکی از دلایل دفع مخاطب است؛ چون حرفی که می‌زنند برای خودشان هم معنا ندارد و نسبت به آن بلاتکلیف هستند. عزیزان به این موضوع فکر نمی‌کنند که سینما باید تا زمان برچیده شدن این ویروس تعطیل و پس از رفع خطر مجدداً بازگشایی شود.

سیدزاده در پایان عنوان کرد: در این میان نکته ای بسیار مهم را باید در نظر داشت؛ اگر مخاطب در زمان باز بودن سالن‌های سینما به سینما نرفتن عادت کند (این روز‌های سینما) زمانی هم که ویروس از بین برود، دیگر سینما رفتن یا نرفتن برای او اهمیتی نخواهد داشت. اگر این موضوع اپیدمی شود، برای کلیت سینما در دراز مدت خطرناک خواهد بود. پس تعطیلی کامل سینما در مخاطب احساس تشنگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود، پس از بازگشایی در زمان رفع کامل خطر، استقبال چشمگیری از فیلم ها داشته باشد.