با رادیو اربعین ، هر خانه یک حسینیه

حامد فاتحی مدیر رادیو اربعین گفت: امسال معاونت صدا با توجه به اوضاع فعلی و شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، به منظور همراهی با مردم شریف ایران، مشارکت آنان را در قالب فراخوان مردمی «هر خانه یک حسینیه» طلب می‌کند.

اخبار فرهنگ و هنر - وی افزود: فراخوان «طرح و ایده رادیو اربعین» از برنامه سازان و تهیه کنندگان رادیویی، دعوت به مشارکت کرد و به علت استقبال و درخواست برنامه سازان شبکه‌های رادیویی، این فراخوان تا ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ تمدید شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت نقش شهروندان در برگزاری عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بخش مردمی «هر خانه یک حسینیه» هم به فراخوان مذکور افزوده شد تا با بهره گیری از ایده ها، خلق آثار و منویات ذهنی هموطنان، افتخاری دیگر نصیب معاونت صدا و رادیو اربعین شود.

فاتحی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با موضوع‌های اربعین حسینی و با محور‌های اربعین مانور جهانی ظهور، فلسفه زیارت و مراسم جهانی اربعین، گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برجسته سازی خصلت یاران امام حسین (ع) ، جهانی شدن تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، معنویت و مناسک دینی راه برون رفت از چالش‌های دنیوی، همدلی و مواسات مومنانه محبان سیدالشهدا حول شعار همیشگی الحسین یجمعنا، بهداشت و سلامت در اربعین، استکبارستیزی و مقابله با ایران هراسی، زنان مقاومت، پیام آوران عاشورا و اربعین، تربیت فردی، اجتماعی و خانوادگی در مکتب حسینی، نهضت جهانی اربعین ناظر بر شعار الحسین سفینه النجاه، حرکت کاروانی زائران با محور مساجد و هیئت‌های مذهبی، شهدای جبهه مقاومت اسلامی با محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و اربعین محور وحدت ایران و عراق به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر رادیو اربعین تصریح کرد: هر یک از این تولیدات مردمی می‌تواند در قالب‌های برنامه سازی رادیویی تا ۱۰ دقیقه، نغمات آیینی شامل مرثیه، تواشیح و مداحی حداکثر ۷ دقیقه، شعر، دلنوشته، دکلمه کودکان، عکس و ویدئوی کوتاه تا ۵ دقیقه از سفر پیاده روی ادوار گذشته ارائه شود. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از آثار برتر در جدول پخش رادیو اربعین، فضای مجازی و رادیو نما، از نفرات برتر نیز در مراسم اختتامیه رادیو اربعین به همراه برنامه سازان برتر قدردانی می‌شود.

فاتحی در خاتمه افزود: زمان ارسال آثار بخش جدید مردمی تا ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ به نشانی درگاه دریافت آثار مردمی، تارنمای radioarbaeen.ir خواهد بود.