بررسی اهمیت نام ها در «هفت اقلیم»

در برنامه «هفت اقلیم» یکشنبه ۱۶ شهریور با لیلا وصالی به عنوان کارشناس رسانه به اهمیت نام ها و بار معنایی اسامی و پیام هر اسم می پردازد.

اخبار فرهنگ و هنر - سجاد خسروانیان عضو انجمن سواد رسانه ای و مدرس سواد رسانه ای در این بحث به این سوالات که اسم می تواند یک پیام رسان باشد یا خیر؟ و چه پیام هایی را منتقل می کند؟ مطرح می کند.

در ادامه این برنامه شنوندگان در بخش «اقلیم دانایی» با روایت داستانی زندگی محبوبه دانش به قلم راضیه تجار در کتاب «محبوبه صبح» آشنا می شوند که زندگی شهید «محبوبه دانش» را روایت می‌کند. محبوبه دانش، دختر هفده ساله انقلابی است که در واقعه هفده شهریور شهید می‌شود و بخشی از فضای این داستان برگرفته از واقعیت و بخشی تخیلی است.

معرفی کتاب «آنچه خود داشت» ریشه شناسی واژه های انتقال یافته از فرهنگ اسلامی به فرهنگ غرب در گفتگو با محمد تقی تفرجی شیرازی یکی دیگر از بخش های برنامه «هفت اقلیم» است و در ادامه نیز محمد حسن‌زاده استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی در خصوص آمادگی انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی برای همکاری با مدرسه‌ها مطالبی را بیان می کند.

«هفت اقلیم» به همت گروه فرهنگ وکتاب امروز به تهیه کنندگی رویا ولی زاده و همراهی مونا توسلی ساعت ۱۹.۳۰ به صورت زنده روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.