اجرای «ایوب خان» دور دریاچه چیتگر

«امیر دژاکام» کارگردان تئاتر که امسال نمایش «ایوب خان» را برای اجرا آماده کرده است، گفت: نمایش «ایوب خان» یکی از تولیدات موسسه ماهان است. من در این نمایش بالغ بر 15 نفر بازیگر جدید به تئاتر معرفی می کنم که این بازیگران نزدیک به سه سال شاگردی و کار کردند تا به این اجرا رسیدند.

اخبار فرهنگ و هنر - وی در ادامه افزود: ما اوایل کرونا که پیک اول آن گذشت، پنج ـ شش اجرا از این کار را با تماشاگر 50 تا 100 نفر در مجموعه سعدآباد اجرا رفتیم منتها زمانی که شرایط به لحاظ بهداشتی سخت تر شد یا ما قدری نگران شدیم به همین دلیل اجرا را لغو کردیم.

دژاکام درباره مذاکره شان با امیر پیمانی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل دریاچه چیتگر همچنین اظهار داشت: این روزها مشغول تمرینات نهایی هستیم که بعد از ماه صفر ده شب در چیتگر و بعد در منطقه 22 آبشار تهران 10 شب قصد داریم اجرا برویم. سپس در فکر اجرا در بام تهران هم هستیم.

وی درباره تصمیمشان برای اجرای سالنی هم گفت: در هر صورت ما برای اجرا به یک محیط آرام و فضای بدون رفت و آمد نیاز داریم در خود چیتگر هم قسمتی وجود دارد که رفت و آمد و شلوغی نیست البته اجبار روی فضای باز نیست در فضای سالن هم می شود کار کرد.

دژاکام درباره قصد اجرا در دیگر شهرها نیز گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل ارشاد مذاکره کردیم آنها هم مایل هستند کهه ما در استانشان اجرا داشته باشیم صحبت های عمومی و اساسی را انجام خواهیم داد و بنابراین ما هم که تصمیم داریم در جاهای مختلف کار کنیم منتها مسئله مان این است که شرایط کرونا بهتر شود ، واکسن بیاید و در سالن ها هم بتوانیم اجرا برویم.

وی با بیان اینکه الان شرایط اجرای نمایش ها در سالن هم خوب است همه با فاصله گذاری مناسب اجتماعی در سالن ها حضور دارند، گفت: بنابراین با رعایت اینها خطر هم کمتر می شود و نمایش های محیطی هم که دیگر خطر کمتری دارند برای کار ما در محیط هم که بین بازیگران چهار متر فاصله است، هر یک از بازیگران هم مونولوگ دارند و تک به تک اجرا می روند.

دژاکام درباره قصه ایوب خان گفت: ایوب خان قرار است یک اعدامی را نجات دهد که دیه دارد و چند ژاندارم را زده و قرا راست اعدام شود، ایوب خان می خواهد گلریزان پول کند و برای دیه اعدامی پول جور کند و هر کسی که این وسط می رسد یک روایتی از ایوب خان ارائه می دهد، مخاطبان هم در کار تعامل دارند اجراهای قبلی ما هم خیلی مردمی و جذاب بود . 

وی در ادامه درباره شرایط فعلی تئاتر و اجرای کارها گفت: کرونا هم این روزها مثل همه دنیا کرونا گرفته است این روزها تئاتر هم دستکش دست میکند، اسپری و ماسک می زند و دو متر از همه فاصله می گیرد به نظر من تئاتر نباید تعطیل شود مگر می شود زندگی تعطیل شود؟ اما از سوی دیگر هم باید مراقب سلامتی مان باشد باید ریتم فعالیت ها را کند کنیم و به اشکال مختلف کار کنیم ، از کارهای آنلاین تا فضای باز ، سالن های بزرگتر و نمایش های کم جمعیت تا کارهای اینترنتی و آن لاین تا واکسن تهیه شود و مشکل حل شود.

دژاکام درباره عدم فعالیت برخی هنرمندان گفت: کسی را نمی توان مجبور به کار کرد هر کسی آزاد است که هر کاری بخواهد انجام دهد این هم نظر یک عده است اما نظر ما این است که باید با احتیاط کار کنیم همه کسانی کار میکنند هم همینطور هستند. یک کار  خیلی خوبی قادر آشنا کرده  و گفته پول صندلی های خالی سالن ها را به گروه ها می دهد من از این بابت از صمیم قلب از او تشکر میکنم که این این اتفاق ان شاء الله صورت بگیرد.

وی درباره مدیریت قادر آشنا گفت: این دور دوم مدیریت قادر آشنا است او انسانی است که سر حرف خود می ایستد و به آن عمل میکند او همیشه به حرف هایش عمل می کند و این نظر من است. مدیریت در شرایط فعلی  با بدهی اولیه ای که وجود داشت خیلی سخت است که او توانست خیلی کارها انجام دهد امیدواریم که اتفاقات خوبی از این پس بیافتد.