به گزارش افکارنیوز، عبدالرحمن میر احمدی در گفتوگو با فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر جامعه نیازمند زنانی بصیر و توانمند است اظهار داشت: مطالعه و واکاوی ابعاد شخصیتی زندگی حضرت زهرا (س) راهبردیترین راهکار برای ارتقای همهجانبه زندگی زنان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جاری‌سازی تفکر فاطمی در چارچوب امور خانواده را لازمه تأثیرگذاری این شناخت دانست و تأکید کرد: حضرت فاطمه‌(س) تنها یک تفکر یا تصور یک حقیقت حیات‌بخش نیست، بلکه تجسمی‌ عینی و زنده از برکت خداوند بر انسان است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه الگوپذیری از ایشان اسباب آسایش روحی و ترقی و پیشرفت را برای زنان مهیا می‌سازد، ابراز داشت: باید بدانیم که حضرت زهرا(س) بهترین سرمشق و اسوه است که می‌تواند منافع بانوان را تأمین و ارزش و مقام آنان را در جامعه محفوظ بدارد.

وی اظهار داشت: سراسر زندگانی صدیقه طاهره(ع)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است.

میراحمدی با بیان اینکه الگوسازی از شخصیت حضرت فاطمه(س) تنها مختص به بانوان نیست، تصریح کرد: پیروی از شیوه و سیره زندگی شخصیت بزرگ حضرت زهرا(س) بخشی مختص به بانوان مؤمن است و بخشی به عموم انسانهای خداجو مربوط می‌شود.

وی یکی از ابعاد شخصیتی اجتماعی سیاسی حضرت زهرا(س) را ولایت‌پذیری عنوان کرد و اذعان داشت: مردان جامعه اسلامی باید در حمایت از ولایت مطلقه فقیه از حضرت صدیقه کبری(س) الگوپذیری کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همدان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه به عنوان یک زن کامل، نماد و سمبل آزادگی و سربلندی برای زنان تاریخ است اظهار داشت: بزرگ بانوی اسلام شخصیت‌هایی در دامن خود پرورش داد که در تاریخ، بزرگی و معنویت این افراد جاودانه خواهد ماند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد:حضرت فاطمه سلام الله علیها با عبادت خالصانهاش در درگاه الهی روح بندگی را به فرزندانش آموخت.