انتخابات خانه سینما غیرقانونی است؟

از همان زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه سینما در ۲۰ مرداد، کم نبودند صنوفی که به شرکت بدون شناسه صنف کارگردانان در این انتخابات، خرده گرفتند.

اخبار فرهنگ وهنر- سران خانه سینما با حذف بیش از ده صنف خانه سینما به بهانه نداشتن شناسه، انتخاباتی اقلیتی برگزار کردند که شبهه وارد کردن بدون شناسه صنف کارگردانان در این انتخابات به شدت پرسش‌ساز شد.

هرچند اخیرا نماینده صنف کارگردانان در انتخابات، مدعی شناسه‌دار بودن صنف شده ولی تصویر آگهی روزنامه رسمی نشانگر آن است که تاریخ شناسه‌دار شدن صنف، پنجم شهریور بوده یعنی نزدیک به دو هفته بعد از انتخابات!

تاریخ آگهی روزنامه رسمی هم یازدهم شهریور ماه است یعنی بیش از بیست روز بعد از انتخابات! اینکه چگونه صنفی در روز انتخابات، شناسه‌ ندارد ولی صاحب صلاحیت شرکت در انتخابات میشود پرسش بسیاری از صنوفی است که به بهانه شناسه نداشتن از انتخابات حذف شدند؟؟

از تهیه‌کنندگان گرفته تا چهره‌پردازان و آهنگسازان ازجمله صنوفی بودند که به‌ روال برگزاری پرشبهه انتخابات معترض بوده‌اند و حالا با محرز شدن تاریخ صدور شناسه صنف کارگردانان باید منتظر ورود مقامات نظارتی برای راستی‌آزمایی انتخابات بود.

به‌دنبال برگزاری انتخابات، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون منابع سازمان به صراحت بر شرط شناسه‌دار بودن برای حضور در انتخابات تاکید کرده بود. عین گفته‌های معاون توسعه منابع سازمان سینمایی در مصاحبه‌ با مهر چنین بوده است: بر اساس قانون تنها صنوفی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند که کد شناسه ملی داشته باشند و اگر صنفی این کد را نداشته و در انتخابات شرکت کرده باشد، این حضور تایید نمی‌شود و نماینده صنفی که کد شناسه نداشته است، از هیأت مدیره کنار گذاشته می‌شود!!

حالا که روزنامه رسمی گواه شناسه‌دار شدن کارگردانان دو هفته بعد از برگزاری انتخابات است اهالی سینما در انتظار واکنش معاون منابع سازمان هستند که تکلیف را روشن کند. بالاخره این انتخابات، قانونی بوده یا نه؟؟