به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید محمد حسینی امروز در مراسم افتتاحیه نخستین هفته فرهنگ رضوی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که مردم ایران اسلامی این توفیق را دارند که پیرو مکتب رضوی باشند، اظهار کرد: مکتب رضوی نیز دنباله مکتب علوی و فاطمی و نبوی است و سیره و مرام همه ائمه اطهار در همه زمینهها پیوستگی و اشتراک کامل دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان داشت: از این رو باید پیوسته فرهنگ رضوی را در میان مردم ولایتمدار خودمان با برنامه‌های مختلف فرهنگی زنده نگه داریم.

حسینی به گرایش روزافزون مردم جهان به سیره مکتب اهل بیت اشاره کرد و گفت: آن‌چه که ما اکنون می‌بینیم و می‌شنویم گرایش به مکتب و سیره اهل بیت در سراسر جهان است و با بودن چنین مکتب کاملی کسی به دنبال مکاتب انحرافی از جمله طالبان و وهابی‌گری نمی‌رود.

وزیر ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این‌که همه وظیفه داریم به نوبه خود فرهنگ رضوی را در کشور و سایر بلاد اسلامی ترویج کنیم، تصریح کرد: مرو در گذشته و در دوره زعامت امام رضا(ع) مرکز خراسان بزرگ بوده است که امروزه در کشور ترکمنستان قرار دارد.

حسینی گفت: امام رضا(ع) آن چنان که در تاریخ آمده به مدت یک سال در مرو سکونت داشته‌اند و امروز از سکونت‌گاه آن حضرت به جز مخروبه‌ای چیزی باقی نمانده است.

وی گفت: ترکمنستان نیز در سال‌های گذشته رغبتی برای احیای این بنا از خود نشان نداده بود که در سفر اخیر خود به آن کشور این موضوع را پی‌گیری کردم.

حسینی تصریح کرد: در این سفر با رئیس‌جمهور ترکمنستان در این ارتباط صحبت‌هایی شد که وی از وزیر خارجه آن کشور خواست تا با هماهنگی دو کشور این موضوع پی‌گیری شود.

وزیر ارشاد افزود: در صورت تجدید بنای سکونتگاه امام رضا(ع)، سالانه زائران زیادی از اقصی نقاط جهان به آن کشور برای زیارت آن مکان مقدس سفر خواهند کرد که خود نقش مهمی در ترویج سیره رضوی دارد.