ویژه برنامه های شبکه قرآن به مناسبت هفته دفاع مقدس

 علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشستی که امروز ۲۳ شهریور با شبکه قرآن برگزار شد، با بیان این که شبکه قرآن از شبکه‌ های اثربخش و نقاط قوت سازمان صداوسیما است، اظهار کرد: موزه از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی برای ضبط و تولید برنامه‌های تلویزیونی برخوردار است که سعی شده است در طول سه سال گذشته این ظرفیت‌ها و امکانات را در اختیار برنامه‎ سازان و شبکه‎های صداوسیما قرار بدهیم.

اخبار فرهنگ و هنر - وی ادامه داد: در طول این مدت بیش از ۶۰ برنامه در این مکان تولید شده است. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدرن‎ترین موزه غرب آسیا است و موزه های جدیدی در حال ایجاد و اضافه شدن به این مجموعه بزرگ هستند.

جعفری تصریح کرد: امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است و ما قصد داریم با برنامه های گسترده ای از جمله برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت، ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جوان به شکل بهتری، تبیین کنیم.

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز با اشاره به تاکید سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قوی شدن، بر ضرورت قوی شدن در حوزه فرهنگ با محوریت ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد.

وی همچنین در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، اظهار کرد: ما آمادگی کامل برای همکاری با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در انعکاس رسانه ‎ای هرچه بهتر نمایشگاه ملی دست‎آوردهای چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت را داریم. 

شیخ اکبری افزود: در همین راستا برنامه های متنوع و متعددی آماده شده است که شاخص ترین آن برنامه «مصباح» است که هر روز به صورت زنده از محل موزه و نمایشگاه، پخش خواهد شد.

وی در پایان گفت: ۱۱۰ کلاکت برنامه با موضوع وصیت نامه شهدا درباره قرآن با عنوان «جای خالی قرآن»، مستندهای کوتاه و گزارش روزنه از دیگر برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است.