«آبان» در آستانه پاییز منتشر شد

 آلبوم «آبان» با هنرمندی میلاد مرادی در قالب مجموعه‌ای با محوریت تک نوازی کمانچه در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

«مناجات»، «یار»، «آبان»، «زاگرس»، «طلوع» و «مسیحا» اسامی قطعاتی هستند که برای این آلبوم در نظر گرفته شده‌اند.

مسعود خسروی از استادان میلاد مرادی درباره آلبوم «آبان» نوشته است: «آلبوم آبان اولین اثر رسمی منتشر شده از میلاد مرادی مشتمل بر شش قطعه تک نوازی است که به صورت آوازی نواخته شده است.

کاری که در دنیای موسیقی حال حاضر که سرشار از هیاهو و ریتم و به رخ کشیدن تکنیک و سرعت نوازندگی است کمتر نوازنده‌ای به موسیقی آوازی و آرام و در عین حال مبتنی بر اصالت و تکنیک علاقه نشان می‌دهد. کاری بدون همراهی ساز ضربی و کوبه‌ای و عمدتاً آوازی میلاد مرادی به خاطر آشنایی و تسلطی که بر موسیقی مقامی سرزمین مادری خود لرستان دارد و همچنین آگاهی کامل از ردیف و گوشه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی و با صبر و حوصله‌ای مثال‌زدنی قطعاتی ساخته و اجرا نموده که به یقین در قلب و روح هر اهل هنر و ذوقی رسوخ می‌کند.

در این اثر استفاده از کمانچه آلتو با تنظیم و نوازندگی خود او و اجرای قطعه بیات ترک که تنها با ساز کمانچه آلتو نواخته شده را شاید بتوان گفت کاری کم نظیر به لحاظ اجرای یک قطعه کامل آوازی با کمانچه آلتو است.

نام آلبوم برگرفته از قطعاتی با همین نام (آبان) است که در دستگاه همایون نواخته شده است.»

میلاد مرادی از جمله هنرمندانی است که در خرم آباد استان لرستان به دنیا آمده است. او از دوران کودکی علاقه‌مندی‌اش به موسیقی را نشان داد و برای ادامه این مسیر نوازندگی ساز تمبک را آغاز کرد. وی در دوران نوجوانی بود که به نوازندگی ساز کمانچه گرایش پیدا کرده و از همان دوران فراگیری این ساز را آموخت.

این هنرمند تاکنون در کنسرت ‌ها و جشنواره ‌های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سولیست کمانچه حضور داشته که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌های موسیقی فولک در بلغارستان، ترکیه، عراق، چین، آذربایجان و تعدادی دیگر اشاره کرد. مرادی سالهاست که در کنار نوازندگی به ساخت کمانچه نیز مشغول است.