چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در جهان شد

 چین هدف ساخت سالانه  ۶۹۰ هزار ایستگاه پایه 5G در ماه سپتامبر، یعنی سه ماه قبل از برنامه گفته شده، را محقق کرده است. کن وو، رئیس توسعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، گفت: "سرعت ساخت 5G در چین افزایش یافته است، و به ما این اجازه را می‌دهد تا زودتر از حد انتظار به هدف سالانه خود برسیم."

این اظهار نظر‌ها تقریباً یک سال قبل از طرح راه اندازی و تجاری سازی 5G آغاز شده و همین موضوع منجر به پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت ارتباطات چین شده است. اتحادیه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) در گزارشی نوشت: این تلاش‌ها باعث شده تا چین به جایگاه خود به عنوان رهبر جهانی در  فناوری 5G  برسد و ۷۰ درصد از کل شبکه‌های 5G را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد. طبق این گزارش، عرضه چندین گوشی هوشمند 5G از شرکت‌های محلی، تقاضای 5G این کشور را افزایش داده است. همچنین گفته شده انتظار می‌رود استفاده از 5G تا سال ۲۰۲۵ تقریباً به ۵۰ درصد برسد.

چین با ساخت ۶۷۰ هزار ایستگاه، پیشتاز توسعه فناوری 5G در جهان شد

کاهش جهانی استفاده از 5G به دلیل جنگ تجاری ایالات متحده با چین

به دنبال ممنوعیت نصب کیت 5G هوآوی در شبکه‌های انگلستان تا سال ۲۰۲۷، گزارش‌های متعددی خسارات وارده به اقتصاد انگلیس را تا ۴۰ میلیارد پوند و تقریباً ۱۷۳ میلیارد پوند در رشد تولید ناخالص داخلی تخمین زده‌اند. کشور‌هایی مانند انگلیس، سوئد، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و سایر کشور‌ها استفاده از تجهیزات Huawei و ZTE را در شبکه خود ممنوع کرده‌اند که منجر به انتقادات شدید از طرف پکن و همچنین کاهش عمده شغل در ایالات متحده و استرالیا شده است.

جنگ تجاری   بین ایالات متحده و چین باعث شد Huawei، ZTE و ده‌ها شرکت چینی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار بگیرند، که با اشاره به ادعای خطرات امنیتی، روابط بین واشنگتن و پکن را به پایین‌ترین سطح در تاریخ تبدیل کرد.