زیرساخت‌های اشتغال زندانیان قزوین فراهم می‌شود

حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: یکی از اقدامات اداره‌کل زندان‌های استان قزوین ارائه و فراگیری آموزش‌های شغلی به زندانیان با هدف ایجاد شغل و نتایج ارزشمند آن پس از آزادی است که در این زمینه اقدامات و زیرساخت‌های مناسب فراهم شده است.

وی عنوان کرد: اشتغال در زندان ضمن کسب مهارت توسط زندانیان سبب تحمل حبس سالم و کاهش فساد در زمان تحمل حبس در زندان می‌شود.

فراست‌طلب افزود: شناخت استعدادها و توانمندی زندانیان و به‌کارگیری زندانیان در زمینه‌های شغلی مختلف سبب کاهش جرم می‌شود که تلاش می‌شود با همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان قزوین توسعه و گسترش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان، راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف آموزشی به‌ویژه کارگاه چرم‌دوزی است که راه‌اندازی این کارگاه ضمن احیای هنر چرم‌دوزی دستی و آشنایی زندانیان با صنایع‌دستی سبب حرفه‌آموزی و ایجاد شغل برای زندانیان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: در کارگاه چرم‌دوزی انواع محصولات چرم توسط زندانیان تولید می‌شود که با همکاری حوزه اشتغال بنیاد تعاون زندانیان، محصولات تولیدی در نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی عرضه و به‌فروش می‌رسد.

فراست‌طلب تصریح کرد: از محل فروش محصولات تولیدی این کارگاه، امرار معاش خانواده زندانیان شاغل تأمین می‌شود و بخش زیادی از نیازهای خانواده زندانیان برطرف می‌شود.