حاصل حضور هاشمی در قزوین، دفاع از برجام و تخریب شورای نگهبان بود

چند روزی بود خبر حضور احتمالی اکبرهاشمی رفسنجانی ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و حواشی مرتبط با آن به سوژه اول خبرگزاری ها و بنگاه‌های خبری دارالمومنین قزوین بدل شده بود. حواشی که امروز با سخنرانی کوتاه اما پراز حاشیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکمیل شد.

ماجرای تجمع دانشجویان و طلاب در مقابل درب ورودی دانشگاه

از روز دوشنبه گذشته، خبر تجمع جمعی از دانشجویان و طلاب مطالبه‌گر قزوین در اعتراض به حضور غیر ضروری و بی موقع هاشمی رفسنجانی به قزوین، در فضای مجازی طنین انداز شد تا جائیکه رنگ و بوی فراخوانی به خود گرفت.

اما دیری نپائید با نزدیک شدن روز موعد، دامنه این فراخوانی تنگ تر شد و شب گذشته، رسانه های موافق این تجمع بدلایلی از جمله عدم صدور مجوزهای قانونی و احتمال بهره برداری‌های سیاسی توسط معاندین و سرویس‌های دروغ‌پراکنی بیگانه اعلام کردند که: تجمع لغو شد!

خبر لغو تجمع خیلی زودتر از خبر فراخوان تجمع در سطح گسترده‌ای و البته رسمی‌تر توسط برخی رسانه‌های برخط منتشر شد. و اولین جرقه امنیتی‌ شدن سفر هاشمی به قزوین زده شد.

photo_2016-05-12_20-07-55

حضور عده ای از دانشجویان و طلاب در مقابل دانشگاه آزاد قزوین

علیرغم انتشار غیرقانونی بودن تجمع اعتراض آمیز در مقابل درب ورودی دانشجویان، عده ای از دانشجویان و طلاب قزوینی از ساعات ابتدایی امروز در بلوار نخبگان حاضر شدند و این تجمع و حضور که گهگاهی هم به راه‌پیمایی تبدیل می شد تا ساعت ۱۲:۰۰ ادامه داشت.

در تمام این مدت هم پلیس و نیروی انتظامی در محل حاضر بودند و سعی در آرام نگه داشتن فضای موجود داشتند. البته باید به این نکته اشاره کرد که تجمع کنندگان تنها خواستار لغو سخنرانی هاشمی و برخورد با فتنه گران بودند و شعارشان هم «صلوات» و «ما با ولایت زنده ایم، تا زنده ایم رزمنده ایم» بود.

photo_2016-05-12_19-59-00

photo_2016-05-12_19-59-08

هاشمی وارد دانشگاه آزاد قزوین شد

ساعت کمی از ۱۲:۰۰ گذشته بود که پاترول سفیدرنگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در محاصره محافظان و نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه آزاد قزوین شد.

همراهی دکترهمتی استاندار قزوین و دکتر موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین و سیده‌حمیده زرآبادی منتخب مردم قزوین در مجلس دهم و از طرفی غیبت معنادار دیگر مسئولین ارشد استان با هاشمی از جمله حواشی و نکات قابل توجه بود.

photo_2016-05-12_15-26-55

برنامه نخست تیم هاشمی، حضور در ضیافت نهار دکتر موسی‌خانی بود.

بعد از صرف نهار حضور در محوطه دانشگاه و بازدید از چند طرح و نیز حضور و قرائت فاتحه در مزار شهدای گمنام دانشگاه از جمله برنامه ها بود. این گشت و گذار و قدم زدن خیلی طول نکشید و هاشمی با عذرخواهی از حضار، اقامه نماز و استراحت را دلیل جدایی خود از آنها عنوان کرد و سوار بر خودرو به میهمانسرای دانشگاه منتقل شد.

photo_2016-05-12_20-02-09

تاخیر یک ساعته در شروع برنامه سخنرانی

ساعت ۱۶:۰۰ شده بود و مدعوین و خبرنگاران در سالن ورزشی دانشگاه حاضر شدند اما این جمعیت حتی یک سوم صندلی‌ها را هم اشغال نکرد. این بدین معنا بود که تا پرشدن تمام صندلی‌ها باید صبر کرد.

photo_2016-05-12_16-49-58

لزوم ارائه کارت ورود به جلسه، مانع حضور دانشجویان و برخی از خبرنگاران به داخل سالن شده بود.

photo_2016-05-12_16-25-01

قدرت الله علیخانی و محمدعلیخانی با حضور در سالن، ضمن تلاش برای هدایت میهمانان به جمع آوری نامه‌های مردمی مشغول بودند.برخی از مسئولین از جمله تعدادی از بخشداران هم به سالن آمدند.

بالاخره رأس ساعت ۱۷:۰۰ محمدکاظم نداف قاری برجسته استان و کشور برای قرائت قران پشت تریبون قرار گرفت.

در شرایطی قاری در حال تلاوت قرآن است به یکباره جمعیت گسترده ای از مدعوین وارد سالن شده و سالن را به یکباره پر کردند. همهمه فراوانی در سالن به گوش می رسید.

photo_2016-05-12_20-04-01

حضور هاشمی بصورت خانوادگی در محل سخنرانی!

ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه سیده حمیده زرآبادی منتخب مردم قزوین در مجلس دهم ، مانی فر مجابی معاون سازمان محیط زیست و عفت مرعشی در هنگام قرائت سرود ملی وارد سالن شدند. مریم نخستین عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز ایشان را همراهی میکرد.

پنج دقیقه بعد، هاشمی رفسنجانی هم وارد سالن شد. جمعیت کف زنان وی را تشویق کردند. شعار (خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد) و (درود بر هاشمی) در سالن سر داده شد.

در شرایطی که مجری برنامه قصد داشت فریدون همتی را برای عرض خیر مقدم به پشت تریبون دعوت کند قدرت الله علیخانی بدون هماهنگی قبلی پشت تریبون قرار گرفت. وی با عذرخواهی از همتی سخنان خود را با تقدیر از همتی آغاز کرد و گفت: آقای همتی تمام مسئولین را بسیج و ملزم به حضور در این مراسم کرده اند!!

شعارهای ساختار شکنانه و ضدارزشی عده ای فرصت طلب

عده ای حاضرین در مراسم بلافاصله پس از حضور هاشمی در سالن و قرارگرفتن او در محل سخنرانی با شعارهایی از اصحاب فتنه دفاع کرده و خواستار آزادی شان شدند. این شعارهای ضد ارزشی با «ان شاءالله» گفتن های هاشمی در حین سردادن این شعارها فضای سالن را بکلی متشنج کرد.

موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پت تریبون قرار گرفت و درباره پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و احداث بیمارستان دانشگاه آزاد قروین صحبت کرد تا فضای سالن کمی برای سخنرانی هاشمی محیا شود.

photo_2016-05-12_20-03-53

سخنرانی هاشمی آغاز شد

هاشمی رفسنجانی طبق سنت چندسال اخیرش، دفاع از دولت روحانی و برجام و محکوم کردن منتقدین دولت را بعنوان موضوع سخنرانی انتخاب کرده بود.

وی در آغاز درباره فعالیت های دانشگاه آزاد گفت: ما برای ادامه کار در دانشکاه فکر کردیم به سراغ مردم برویم چرا که مردم از هیچ کاری برای تامین هزینه تحصیل فرزندانشان دریغ نمیکنند!

وی افزود: دست مردم برای تحصیل فرزندانشان باز است. تاکنون هم دانشگاه ۶ میلیون فارغ التحصیل داشته که بالاخره در جایی مشغول به کار شده اند در حالیکه دانشجویان فارغ التصیل دانشگاه های دیگر بیکار هستند!

هاشمی پس از تعریف و تمجیدهای غلوآمیز درباره دانشگاه آزاد و تفاوت فارغ التحصیال های این دانشگاه ها با سایر موسسات آموزش عالی، به سراغ برجام رفت و گفت: شعار امید و تدبیر که دولت مطرح کرده باید امید واقعی برای ظهور امام زمان(عج) و دنیای پر از روشنی و امنیت و پر از نعمت برابری و برادری باشد. باید الگویی برای کشورهای دیگر شود.

دفاع از برجام! 

هاشمی در حالیکه اکثر کارشناسان اقتصادی چه از طیف اصولگرا و چه از طیف اصلاح طلب و حتی دولتی ها از جمله سیف رئیس کل بانک مرکزی از «هیچ» بودن نتیجه برجام سخن ها گفته اند اینگونه برجام را تعریف کرد که: خوشبختانه با وضعی که برجام پیش آورده راههای بسته بسوی ما باز شده است! با برجام همه دانشگاه ها و رشته‌ها به روی جوانان ابرانی باز شده است!

وی به این تعریفات تملق آمیز و به دور از واقعیت از برجام اکتفا نکرد و افزود: برخی چشمشان را بسته اند و میگویند برجام برای ما چیزی نداشته است. برخی خیال میکنند توقف برجام هنر است، در حالیکه برای بند بند آن زحمت کشیده شده و مصلحت ما اجرای برجام بوده است. عده ای که برجام را قبول ندارند، اگر چشمانشان را به روی دستاوردهای برجام بازکنند پیش خانواده خود هم بی آبرو می شوند.

هاشمی سخنان جنجالی خود را با حمایت تلویحی از قدرت الله علیخانی تکمیل کرد و گفت: چرا باید به کسانی که صلاحیت نمایندگی مردم را دارند اتهام عدم التزام به دین زده شود!؟

پایان سخنرانی هاشمی با شعار عده ای در حمایت از مواضع او همراه بود و وی در حلقه محافظان و میزبانان دانشگاه آزادی خود سالن را ترک گفت.

photo_2016-05-12_20-11-29