نخستین اساس‌نامه مدارس عشایر تصویب شد

جشنواره توانمندی‌های مدارس عشایری استان قزوین با حضور محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و مدیران و مسئولان استانی در شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این جشنواره اظهار داشت: در راستای تأمین رفاه حال معلمان عشایر نخستین اساس‌نامه مدارس عشایر تصویب شده تا شاهد تثبیت جایگاه عشایر در آموزش و پرورش باشیم.

وی بیان کرد: جشنواره توانمندی‌های مدارس عشایر فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ اصیل و آداب و رسوم عشایر در جامعه بوده که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگ ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی به جهانیان معرفی شده و دانش‌آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ اصیل عشایر ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

دیمه‌ور با اشاره به تنوع قومی عشایر ادامه داد: تنوع قومی عشایر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده چرا که سر منشاء تحول در امور فرهنگی است و این امر باید در سطح جامعه نهادینه شود.

وی افزود: تنوع قومی و زبانی مردم عشایر هیچ‌گاه سبب جدایی مردم عشایر از یکدیگر نشده و اقوام عشایر با پیوستگی فرهنگی خود در جغرافیای ملی و فرهنگی سر منشا تحول در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استعداد دانش‌آموزان باید شناسایی و شکوفا شود خاطرنشان کرد: نخبگان مدارس عشایر از ظرفیت‌های علمی کشور محسوب می‌شوند و باید آموزش‌های استاندارد را فراگرفته و از شخصیت‌های برجسته علمی کشور و جهان شوند.

دیمه‌ور گفت: از جمله برنامه‌های اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش افزایش انگیزه معلمان عشایر و همچنین تامین رفاه حال آنها بوده که نیازمند اقدامات جدی از سوی مسئولان و مدیران مربوط است.

وی تصریح کرد: از تاسیس مرکز آموزش و پرورش عشایر تاکنون تلاش‌های زیادی جهت افزایش رفاه دانش‌آموزان عشایر و ارتقای سطح کیفی آموزش آنها صورت گرفته تا شاهد پیشرفت علمی در این مقطع تحصیلی باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش باید در زمینه تامین امکانات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان عشایری تلاش کرده و بستر شکوفایی استعدادهای این دانش‌آموزان را فراهم کنند.