دومین اهدای عضو در قزوین جان ۴ بیمار را نجات داد

 احمدعلی نوروزی در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به اهدای عضو بیمار مرگ مغزی اظهار کرد: مرد ۳۲ ساله ای که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بعد از ۱۱ روز بستری، اعضایش به چهار بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مسئول آی سی یو مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوین با بیان اینکه این دومین اهدای عضو در سال ۱۳۹۵ در استان قزوین می باشد گفت: برخی از افراد دچار ضایعات مغزی غیرقابل درمان و غیرقابل برگشت می‌شوند که بر اثر آن، همه فعالیت های مغزی آن ها از بین رفته و به حالت اغمای کامل فرو می روند و هم چنین فاقد تنفس و پاسخ به محرکات نوری و فیزیکی می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در این گونه موارد احتمال بازگشت به حالت طبیعی کاملا از بین می رود و ضربان خودکار قلب بیمار موقت است و به کمک دستگاه تنفس مصنوعی انجام می گیرد.

نوروزی با اشاره به اینکه اهدای عضو از مرگ مغزی، معجزه تبدیل مرگ به حیاتی دوباره است، افزود: کلیه ها، کبد، و نسوج اعضای اهدا شده بیمار بود که پس از اعزام او به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی تاکید کرد: اهدای عضو تبدیل حادثه غم انگیز مرگ به یک حادثه شیر ین است لذا همه آحاد جامعه برای ترویج فرهنگ اهدای عضو باید پیشگام باشند.