۶۰۰ شخصیت ایرانی و خارجی دراجلاس جاده ابریشم شرکت می کنند

منوچهر حبیبی  اظهارداشت: یازدهمین اجلاس شهرهای جاده ابریشم از روز شنبه با حضور میهمانان برجسته ایرانی و خارجی در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار می شود.

وی افزود: ۲۰۰ شهر از ۱۶۷ کشور جهان در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که قزوین نیز از ایران در این مسیر واقع شده و پس از برسی های کارشناسی و پیگیری مسئولان استان توانستیم به عنوان میزبان اصلی این رویداد مهم انتخاب شویم.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: جاده ابریشم یک مسیر ارزشمند تجاری و اقتصادی ترانزیت بوده که در بازار و تجارت نقش مهمی داشته و امروز با برگزاری این اجلاس درصدد احیاء این مسیر هستیم.

حبیبی اضافه کرد:یازدهمین اجلاس شهرهای جاده ابریشم روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه به میزبانی قزوین در محلی تاریخی در بزرگترین کاروان سرای درون شهری ایران سرای سعدالسلطنه برگزار می شود و میزبان شخصیت های جهانی است.

وی یادآورشد: این اجلاس بین المللی است و ۶۰۰ میهمان ایرانی و خارجی از ۵۷ کشور جهان در آن شرکت می کنند که ۸۰ میهمان خارجی است و ۲۸ سفیر نیز میهمان اجلاس هستند و مدیران شهری و شهرداران نیز در این اجلاس حضور دارند.

حبیبی گفت: قزوین در ۴۰۰ سال قبل پایتخت ایران بوده و ۵۷ سال این افتخار را داشته مرکز کشور ایران باشد و در اجلاس این گذشته تاریخی را احیاء می کنیم.

وی اضافه کرد: دکتر ولایتی مشاور رهبری، وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزارتخانه ها و سفرای خارجی در این اجلاس حضور دارند.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در اجلاس سه محور اصلی اقتصادی، گردشگری و فرهنگی را پیگیری می کنیم و با برنامه ریزی انجام شده دهها تفاهم نامه بین هیئت های ایرانی و خارجی امضا خواهد شد.

وی گفت: این تفاهم نامه ها در راستای ساخت هتل، برگزاری تورهای مسافرتی، توسعه شبکه حمل و نقل امضاء شده که در اجلاس به صورت نمادین چند مورد آن رونمایی خواهد شد.

حبیبی اظهارداشت: قزوین موقعیت بسیار ویژه ای در حوزه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، علمی وآموزشی و راه ارتباطی دارد و ترافیک ۱۲ استان کشور در این مسیر است و در مرکز جمعیت ۲۰ میلیون نفری قرار دارد که در صورت استفاده از همه ظرفیتها این منطقه می تواند در اقتصاد نقش بیشتری ایفا کند.

وی اضافه کرد:اگر بتوانیم با برگزاری این اجلاس ارتباط ۲۰۰ شهر مسیر جاده ابریشم را با یکدآپلود فایلیگر برقرار کنیم تحول اساسی در اقتصاد این شهرها ایجاد خواهد شد.

حبیبی یادآورشد:امیدواریم این اجلاس بتواند بامعرفی شهر قزوین زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی را بخوبی در شهر قزوین فراهم کند و ما بتوانیم از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

   یازدهمین اجلاس شهرهای جاده ابریشم ظهر امروز با حضور شخصیت های برجسته کشوری و بین المللی آغاز می شود.