معدوم کردن بیش از یک‌ تُن گوشت در 2 تالار پذیرایی قزوین

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین، «عیسی غیاث‌یزدی» اظهار کرد: طی گزارش‌های واصله مبنی بر استفاده از گوشت‌های فاسد در طبخ غذای یک واحد باغ تالار در شهرستان قزوین، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره در یک اقدام فوری به محل مورد نظر عزیمت کردند.

 

وی با اشاره به مخفی بودن سردخانه و انکار وجود آن از طرف متصدی این باغ تالار افزود: پس از کشف محل سردخانه و باز کردن درب آن مشاهده شد، بیش از 450 کیلوگرم گوشت با ظاهر مشکوک به فساد در محل نگه‌داری شده که پس از نمونه‌برداری و توقیف محموله توسط کارشناسان این اداره و اعلام نتایج آزمایش‌ها مبنی بر غیرقابل مصرف بودن محموله، مراتب از طریق مراجع قضایی برای معدوم‏‌سازی و برخورد با متخلف پیگیری شد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: هم‌چنین در مأموریت دیگری با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی شهرستان قزوین از عرضه شنیسل مرغ فاسد در مراسم یک تالار پذیرایی جلوگیری به عمل آمد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌زمان با اطلاع بازرسان این اداره از عرضه یک محموله شنیسل مرغ در سطح شهرستان محموله مذکور قبل از استفاده در یکی از تالارهای پذیرایی معروف شهرستان کشف و توقیف شد.

 

یزدی اضافه کرد: بر اساس نتایج آزمایشات میکروبی از این محموله سینه مرغ که 1050 کیلوگرم وزن آن بود، مشخص شد  که دارای آلودگی شدید به باکتری‌های روده‌ای خطرناک است و امکان بروز مسمومیت غذایی و التهاب حاد روده‌ای در مصرف‌کنندگان وجود دارد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به معرفی افراد متخلف در این پرونده‌ها به مراجع قضایی تصریح کرد: با توجه به احتمال ایجاد بیماری‌های منتقله از طریق غذای آلوده در مصرف‌کنندگان، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در برنامه‌های آینده خود با هدف پیشگیری از تکرار تخلفات احتمالی در نظر دارد، نسبت به ارائه سوابق تخلفات رستوران‌ها حسب درخواست مشتریان اقدام کند.

انتهای پیام