مراسم "اربعین" اقتدار معنوی جهان اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خدمت در هیئت‌های عزاداری نعمت و لطفی بزرگی بوده که بسیاری از افراد از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: طی چندین سال اخیر اربعین حسینی به رویدادی بزرگ و مذهبی تبدیل شده که از این ظرفیت باید در راستای تقویت و حفظ ارزش‌های انقلاب و اعتقادات مذهبی مردم استفاده کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان این مطلب که در سال 93 بیش از 1.8 میلیون نفر ایرانی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، تصریح کرد: در سال 93 فضای ناامنی در کشور عراق حاکم بود چراکه بخشی از این کشور توسط نیروهای داعش اشغال شده بوده اما در همان سال بیش از 1.8 میلیون نفر ایرانی در اربعین پیاده به کربلا سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید آداب سفر اربعین را برای مردم تشریح کنند، ادامه داد: در زمینه سفر معنوی اربعین باید فرهنگ‌سازی ویژه‌ای انجام شود و در این مسیر روحانیون و مبلغان نقش بسزایی ایفا می‌‌کنند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امروز به اقتداری معنوی برای جهان اسلام تبدیل شده و رویدادی فراملی و فرادینی محسوب می‌شود که در این راستا همه مردم و مسئولان باید در جهت ارتقاء و تقویت تلاش کرده و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

احمدی بیان کرد: زائران باید با آداب و رسوم سفر و فرهنگ کشور عراق آشنایی پیدا کرده تا سفری بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر داشته باشند.