افتتاح دومین بوستان بانوان شهر قزوین

محمدصادق مظفری در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: این بوستان با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد مکانی مناسب برای تفریح شهروندان و به ویژه بانوان در منطقه مینودر احداث شده است.

وی مساحت این بوستان را 15 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: اجرای شبکه آبیاری هانتر و قطره‌ای در سطح 2 هزار و 500 متر مربع از فضای سبز بوستان، پیاده‌رو‌سازی در مساحت 2 هزار و 500 متر مربع، اجرای 200 متر دیوار سنگی، جانمایی وسایل بازی و ورزشی از جمله اقداماتی است که برای این بوستان در نظر گرفته و اجرا شده است.

مظفری افزود: 30 عدد پایه چراغ ، 10 عدد پروژکتور و 55 چراغ حبابی از مهم‌ترین امکاناتی است که توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین برای تجهیز این بوستان به اجرا درآمده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین درباره اعتبارات پروژه بوستان بانوان اظهار داشت: برای اجرای این پروژه 34 میلیارد ریال هزینه شده است.

مظفری از کاشت 740 اصله انواع درختان و درختچه‌های زینتی، انواع رز و گیاهان صخره‌ای در مساحت هزارو 900 متر مربع و کاشت 15 اصله از درختان جا به جا شده از محل اجرای پروژه‌های عمرانی در این بوستان خبر داد.

بهره‌برداری از سوله‌های ورزشی صالحین در دستور کار قرار دارد

فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری سوله‌های صالحین باید نسبت به بهره‌برداری از این سوله‌ها تصمیم‌گیری کنند که امیدواریم با تصمیم‌ شورای سیاست‌گذاری امکان بهره‌برداری از این سوله فراهم شود.

وی با بیان اینکه سوله‌های ورزشی صالحین در ظرف مدت 45 روز تکمیل می‌شود بیان کرد: در راستای پیشبرد امور مربوط به تکمیل سوله‌ها، شهرداری قزوین باید علاوه بر تامین اعتبار یک قطعه زمین را نیز واگذار و همچنین سپاه صاحب الامر نیز باید نسبت به دیوار کشی و اخذ مجوز‌های قانونی بر اساس قرارداد واگذاری اقدام کند.

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه باید تا اتمام سال تمام توافقات مشترک عملیاتی می‌شود اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سپاه استان حداکثر ظرف مدت 3 روز درخواست خود را ارائه بدهد.

وی افزود: در زمینه سوله‌های صالحین باید تصمیمات نهایی را اتخاذ کرده و برای اجرا در اختیار متولیان امر قرار دهند.

 مشکلات ناحیه مشعلدار و محله قدس برطرف می‌شود

حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: برای ساخت مسجد در محله قدس رایرنی‌هایی به عمل آمده تا در یکی از زمین‌های موجود و با مشارکت خیرین و مردم مسجد احداث شود.

وی در رابطه با حل مشکلات شهری این منطقه بیان کرد: جمع‌آوری حیوانات، آسفالت، کانال‌گذاری، ترمیم و مرمت کوچه‌ها از جمله مشکلات این محله بوده که مقرر شد در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

غیاثوند خاظرنشان کرد: تعدیل تعرفه عوارض و تغییر کاربری در محله قدس و مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط برای مقاوم سازی از جمله مواری بوده که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی در رابطه با تمهیداتی که برای بوستان مشعلدار در نظر گرفته شده است، گفت: احیا بهسازی و نصب وسایل بازی در این پارک در دستور کار معاونت خدمات شهری و شهرداری منطقه یک قرار دارد.