۷۰۰ ناظر شرعی بر حلال بودن فرآورده‌های گوشتی نظارت می‌کنند‌

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری عصر امروز در نخستین جلسه کمیته علائم نشان حلال که در سالن جلسات اداره استاندارد استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نظارت کامل بر واردات و محصولات تولیدی در زمینه فقهی و حلال بودن و همچنین رعایت نکات بهداشتی محصولات از وظایف اساسی سازمان دامپزشکی بوده که امر مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: تامین غذای سالم در جامعه‌ای سالم امری اساسی بوده چراکه مصرف غذای حرام مشکلات بسیاری در پی دارد که آسیب‌های جدی در جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی ‌تصریح کرد: صدور نشان حلال برای واحدهای تولیدی از جمله برنامه‌های مهم و در دست اجرا سازمان دامپزشکی با مشارکت سازمان استاندارد بوده که در تولید محصولات باکیفیت و افزای صادرات نقش به سزایی دارد.

کلانتری گفت: براساس آمارها در حال حاضر 700 ناظر شرعی بر تولیدات و واردات به داخل کشور نظارت کرده و به لحاظ فقهی و شرعی محصولات را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: گسترش نشان حلال در کشور سبب افزایش صادرات و تعامل با دیگر کشورهای اسلامی شده که باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور از اهمیت صدور پروانه حلال برای واحدهای تولیدی خبر داد و توسعه این مهم را امری جدی و اساسی عنوان کرد.