پیشگیری از کاهش سن اعتیاد در استان قزوین در اولویت قرار گیرد

ایوب رحیمی در نشست کارگروه توسعه و مشارکت های مردمی در امر مبارزه با موادمخدر، اظهار داشت: با توجه به اینکه خانواده در ایران براساس باورهای دینی و اعتقادی مردم نقش و اهمیت ویژه ای داشته، به همین دلیل دشمنان ما این نهاد اجتماعی را همواره مورد هدف خود قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: موضوع خانواده و تاثیر آن در جامعه به اذعان جامعه شناسان مهمترین گمشده جوامع غربی است که ما باید وجود این عنصر ارزشمند را در جامعه خود قدردان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به برنامه ریزی دشمنان علیه خانواده های ایرانی و اسلامی، گفت: فروپاشی خانواده ها از اهداف دشمنان بوده که باید برای پیشگیری آن از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی، به ویژه سازمان های مردم نهاد و رسانه های جمعی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از سازمان‌های مردم نهاد حمایت کرده و بخشی از فعالیت‌های خود را براساس اولویت ها و برنامه های دولت به این سمن‌ها واگذار کنند.

رحیمی فرهنگ سازی برای نجات معتادان را امری لازم و ضروری دانست و ادامه داد: دین مبین اسلام بر نجات جان انسان ها همواره تاکید کرده به گونه ای که حتی می توان ارزش و اهمیت آن را از ساختن مدرسه و مسجد بیشتر دانست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بر تشویق خیران برای سرمایه گذاری در امر ساماندهی معتادان تاکید و افزود: باید از دیدگاه های استادان صاحب نظر، ظرفیت ها و امکانات پزشکان، روان شناسان و روحانیان در این حوزه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش و جایگاه مهمی در ساماندهی مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته و انتظار می رود با همکاری سمن ها در این زمینه بیش از گذشته فعال شود.