تسهیلات بسیج سازندگی مرا از ورشکستگی مجدد نجات داد

 مصطفی گودرزوند چگینی کارآفرین ۲۶ ساله موفق در حوزه فرآوری زیتون اظهار کرد: از کودکی در باغ زیتون پدرم با این محصول آشنا بودم و از آن زمان به فکر تغییری در نحوه فروش این محصول بودم تا اینکه با خواندن یکی از اخبار سازمان بسیج سازندگی در عرصه فرآوری زیتون

 

 

جرقه شروع یک اتفاق مهم در ذهنم خورد.

چگینی گفت: قبل از شروع کار بسته بندی، محصولات باغ خود را که با زحمت فراوان خانواده و خودم بدست می آوردیم با قیمت و سود کم روانه بازار می کردیم و سود اصلی به دست فردی دیگر می رسید از این رو برآن شدم تا تغییری در این روند یکنواخت دهم.

وی در ادامه بیان کرد: با مطالعه عرصه های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و علاقه خود به موضوع کارآفرینی تصمیم گرفتم تا محصولات خود را با بسته بندی مناسب روانه بازار کنم.

چگینی اظهار داشت: برای شروع این کار نیاز به سرمایه اولیه داشتم و برای تامین این سرمایه، ماشین زیرپایم را فروختم و با یکی از بستگانم و با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی استان قزوین شروع به کار شدم.

وی عنوان کرد: در ابتدای کار به علت بی تجربگی بارها تا مرز ورشکستگی رفتیم اما ناامید نشدیم و با ایمان به رحمت و لطف خداوند و همچنین استفاده از تجربه دیگران توانستیم این پیچ های تاریک را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه به نحوه فروش محصولات خود در کشور اشاره کرد و گفت: برای اینکه در این بازار رقابتی بتوانیم محصولات خود را راحت تر و با سود بیشتر به فروش برسانیم تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی انجام دادیم و توانستیم بازار خود را در استانهای تهران، البرز، اصفهان ، شیراز و شهر کرد پیدا کنیم و با سفر به این استانها سفارشات خوبی بگیریم و مشتریانی ثابت از این استانها پیدا کنیم.

چگینی بیان نمود: با راه اندازی این کارگاه توانسته ایم برای ۸ نفر شغل به طور مستقیم ایجاد کنیم.

وی که دانشجوی رشته ی حقوق است، گفت: با توجه به موضوع اشتغال در کشور و استخدام محدود در کشور به این فکر افتادم تا خودم ایجاد شغل کنم.

این کارآفرین در ادامه عنوان کرد: سود دهی این عرصه دوره ای بوده و بسته به میزان بسته بندی محصولات، کیفیت، قیمت محصولات خریداری شده و میزان فروش بستگی دارد ولی میتوان گفت به طور میانگین با سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰میلیون نومان می توان سالانه به سودی میانگین ۵۰ میلیون تومان دست پیدا کرد.

مصطفی گودرزوند چگینی در پایان از سازمان بسیج سازندگی به پاس همراهی و کمک های انجام گرفته تشکر کرد و گفت: امیدواریم این کمک ها در راه اندازی کارگاهی تمامی صنعتی هم ادامه داشته باشد و بتوانیم محصولات خود را به تمام کشور ارسال کنیم.