احداث راه‌آهن ایران و چین در توسعه مبادلات اثرگذار است‌

وو جینگ یو امشب در نشست با استاندار و مدیران استان قزوین که در مرکز سرمایه‌گذاری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: دو طرح ایجاد بندر خشک و شبکه ریلی ایران و چین بسیار حائز اهمیت و جدی بوده و بررسی‌های خوبی در زمینه اجرای آنها صورت گرفت.

وی بیان کرد: فراهم کردن بستر لازم برای احداث راه‌آهن ایران و چین و همچنین بندر خشک در استان قزوین از اولویت‌ها و اهداف اصلی سفر به استان قزوین بوده که خوشبختانه مسئولان از این طرح‌ها استقبال خوبی کردند.

مدیر شعبه حمل و نقل زمینی و ارتباطات کشور چین عنوان کرد: از حضور و استقبال مدیران و مسئولان استان قزوین از طرح‌های پیشنهادی و اعلام آمادگی برای همکاری بسیار خرسندیم.

وو جینگ یو با اشاره به اینکه باید در زمینه کاهش زمان مسیر ایران و چین اقدامی جدی صورت گیرد، ادامه داد: در حال حاضر بیشترین حجم مبادله بین دو کشور ایران و چین از طریق مسیر دریایی می‌گیرد و باید بستر توسعه مبادلات فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حجم مبادلات ایران و‌ چین بیش از 40 میلیارد دلار بوده که احداث قطار ریلی بین دو کشور با کاهش زمان نقش به سزایی در توسعه مبادلات خواهد داشست.

مدیر شعبه حمل و نقل زمینی و ارتباطات کشور چین گفت: امیدوارم با پیگیری‌ها و اتمام مطالعات عملیات اجرایی محور ریلی در نخستین فصل سال میلادی جدید محقق شود.