ایجاد توازن دانش آموزان در نواحی آموزش و پرورش

حمیدرضا شیخ الاسلام در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: در آغاز سال تحصیلی 94 اقدامات زیرساختی بسیاری در نظام آموزشی استان به انجام رسیده است و در حال حاضر در تمامی مناطق آموزش و پرورش قم 50 هزار دانش آموز وجود دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم، خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه معلمان و آموزش و پرورش در نظام اسلامی بر همگان روشن است و نظام آموزشی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه در کشور، بشمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم کمبود فضاهای آموزشی که یکی از مهمترین مشکلات نظام آموزش و پرورش کشور است را مورد توجه قرار داد و گفت: در قم در سه سال گذشته 85 مدرسه با مشارکت خیرین احداث شده که نیمی از آنها به عنوان مقاوم سازی بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست امروز آموزش و پرورش در کشورمان گسترش فعالیت های آموزشی، فرهنگی، پرورشی و ورزشی در مناطق محروم و روستاهاست، گفت: در هفته معلم دو مدرسه در روستاهای استان افتتاح می شود تا افراد کمتر برخوردار دغدغه ای برای تعلیم و آموزش فرزندان خود نداشته باشند.

شیخ الاسلام با اشاره به طرح بهسازی و تکمیل آسفالت مدارس در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: با تعامل ایجاد شده با شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط، تمامی مدارس قم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه دغدغه امروز مسوولان و اولیای دانش آموزان ترویج و نهادینه سازی مسایل اخلاقی و معنوی در میان دانش آموزان است، اظهار داشت: شاخص های رفتاری در میان دانش آموزان باید به گونه ای باشد که باعث افتخار پدران و مادران و نظام آموزش پرورش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به کسب رتبه های علمی، فرهنگی و ورزشی از سوی دانش آموزان استان، تصریح کرد: از مسوولان استان تقاضا می کنیم تا در مسیر توسعه پایدار و در جهت پیشرفت و تعالی نظام آموزشی استان کاملا همکاری و مشارکت داشته باشند تا هرچه بیشتر بتوانیم مثلث دانش آموز، معلم و خانواده را تقویت کنیم.