کام تلخ روزه‌داران در هوای آلوده شهر قم + تصاویر

شهر قم از شنبه این هفته میزبان ریزگردها است، ریزگردهایی که در طی ده روز گذشته استان‌های غربی و مرکزی کشورمان را تحت تأثیر خود قرار داده و این روزها هوای استان‌های مرکزی کشورمان مانند قم و استان مرکزی به‌شدت آلوده کرده‌اند.

امروز میزان غلظت ریزگردها در شهر قم به‌شدت افزایش‌یافته و شرایط سختی را برای روزه‌داران قمی در ماه مبارک رمضان ایجاد کرده است.

ریزگردها و آلودگی ناشی از آن چند سالی است که کشورمان را تحت تأثیر قرار داده است و تاکنون نیز اقدامات و تصمیمات مسئولان نتوانسته از میزان این آلودگی‌ها کم کند.

این در حالی است که در روزهای اخیر نیز نشست اضطراری با موضوع بحران ریزگردها با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست،‌ وزرای کشور،‌ بهداشت، جهاد کشاورزی، دفاع، راه‌و‌شهرسازی، معاون سازمان علمی و فناوری، رئیس امور کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداران کرمانشاه، ‌خوزستان،‌ فارس، ‌ایلام و گلستان و معاون علمی و فناوری رئیس اداره کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هلال‌احمر برگزار شد که البته نتیجه آن‌هم مأموریت به دستگاه دیپلماسی کشورمان برای حل این معضل بیرون از مرزهای کشورمان بود.

دراین‌بین سؤال اصلی اینجاست که چرا باوجوداینکه سال‌ها است کشورمان با این معضل دسته و پنجه نرم می‌کند، چرا تاکنون در این خصوص رایزنی‌های لازم از سوی سازمان محیط‌زیست با وزارت خارجه صورت نگرفته تا اگر امیدی هم به این کار است، زودتر به نتیجه برسد؟

به‌هرحال مبارزه با پدیده ریزگردها نیازمند یک مدیریت جهادی و انقلابی است نه یک مدیریت سیاسی.

انتهای پیام/