کابوس های ترسناک خانه های خالی ازسکنه در قم+تصاویر

یک توپ پلاستیکی ،چند کودک و دو آجر به جای تیر دروازه وسط یک کوچه باریک، همه چیز فراهم است برای یک بازی فوتبال و لذت بردن از بازی چند شوت رد و بدل می شود تا اینکه یک شوت بلند توپ را پشت دیواری می اندازد که همه را هاج و واج نگه می دارد و اینجاست که دعوا آغاز می شود که چه کسی توپ را از پشت آن دیوار بیرون بیاورد و بازی را ادامه دهند.

کسی دوست ندارد پشت آن دیوار برود حق هم دارند پشت دیوار یک زمین است پر از آلودگی پر از اشغال هایی که از این سمت دیوار پرت شده آن سمت اصلا صحنه قشنگی نیست،اینجا در یک کوچه کوچک و باریک سه زمین که محل انباشت زباله شده در مجاوت هم قرار دارند .

زمین های مجاور امامزاده ابراهیم که محل انباشت زباله شده

به گفته اهالی محل این زمین ها سالهاست باعث آزار اهالی محل است و آلودگی های زیادی مخصوصا در فصل گرما به وجود می آورند و هر چند وقت یکبار پیگیر زمین های پشت امامزاده ابراهیم(ع) می شوند تا تکلیف آن مشخص شود.

اهالی محل از این مسئله بسیار رنج می برند از اینکه این زمین ها نه تبدیل به فضای سبز می شود و نه پارکینگ و یا عریض شدن کوچه، این حکایت داستان دنبال دار محل های قدمی قم است علاوه بر زمین های که تنها یک دیوار روبروی آن کشیده شده و پشت آن پر است از آلودگی و بوی بد است خانه های خالی از سکنه نیز سالهاست اهالی برخی از محله های قم را بسیار آزار می دهد.

آقای رحیمی از کسبه خیابان امامزاده ابراهیم که منزلش در مجاورت یکی از این خانه های خالی از سکنه قرار دارد حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار کرد: این منزل حدود15 سال است خالی از سکنه است اهالی محل کارهای زیادی انجام داده اند از جمله به صاحب خانه مراجعه کردند تا تکلیف این خانه را  مشخص کند، با شهرداری مکاتباتی انجام دادیم سال گذشته هم یک حکم درب منزل نصب شد به این مضمون اگر این منزل بازسازی و مسکونی نشود شهرداری ورود خواهد کرد اما اقدامی صورت نگرفت.

منزل خالی از سکنه در خیابان امامزاده ابراهیم

آقای رحیمی ادامه می دهد: این منزل برای اهالی محل بسیار مشکل ساز شده است منزل ما دقیقا روبروی این ساختمان مخروبه قرار گرفته است یک روز صبح که از منزل خارج می شدم مشاهده کردم یک نفر از دیوار منزل بیرون پرید و یک بسته ای زیر لباسش پنهان کرده بود مشکوک شدم پرسیدم این چیست که همسایه های دیگر سررسیدند تا تکلیف این حادثه  مشخص شود که زد و خردی  صورت گرفت و بنده از ناحیه بینی دچار شکستی شدم و زیر عمل جراحی قرار  گرفتم.

یکبار هم که پسرم شب به منزل باز می گشت فردی را مشاهده کرده که با یک گونی از دیوار این خانه بیرون پریده است و وقتی پسرم را مشاهده می کند روی او چاقو می کشد که با سروصدا بیرون رفتیم و وی متواری شد.

این جا محل جمع شدن معتادها هم شده است وقتی چند معتاد را در حال رفتن آمد به این منزل  دیدیم احساس نگرانی کردیم و با اهالی محل منزل را گشتیم، گاهی این منزل  محل اختفای مواد مخدر هم می شود این را از رفت وآمد هایی که از بالای دیوار انجام می شود متوجه می شویم که برای اهالی محل بسیار نگران کننده است.

وی ادامه می دهد:یک روز اهالی محل سرو صدا و شکسته شدن شیشه از این منزل خالی از سکنه را شنیدند وقتی بیرون آمدیم متوجه شدیم دونفر از اراذل و اوباش داخل منزل سر یک مسئله اختلاف پیدا کرده بودند و جار وجنجال به پا کرده بودند و وقتی اهالی را مشاهده کردند از پشت بام فرار کردند.

یکبار هم یکی از زنان همسایه با مشاهده فردی که از این خانه در حال فرار بود از ترس دچار لکنت زبان شده بود.

همچنین یکی دیگر از کسبه محل در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: این خانه امنیت کل اهالی محل را به خطر انداخته بارها به واسطه این خانه خالی از سکنه از همسایه ها دزدی شده و موتور کولرها به سرقت رفته است.

بارها به شهرداری مراجعه کردیم و با یک پلاکارد به صاحبانش اخطار داده شد، این خانه یک خانه ورثه ای است و گویا ورثه  برای آن هنوز به تصمیم قطعی نرسیده اند حتی اهالی محل بارها با ورثه صحبت کرده اند تا تکلیف منزل مشخص شود اما نتیجه ای نداشته است.

حتی اهالی محل یک بار تصمیم گرفتند  اطراف آن را دیوار کشی کنند اما منصرف شدند از ترس اینکه معضلات بیشتر هم شود، خانه های اطراف این خانه اصلا امنیت ندارد و به واسطه  این خانه مخروبه، بارها از اهالی محل دزدی شده است.

نمای خانه بسیار وحشتناک است و همه وسایل آن به سرقت رفته و و محل رفت آمد معتادها از بالای دیوارشده است.

وی در پایان از مسئولین شهری تقاضای رسیدگی جدی به وضعیت این منزل مخروبه را کرد و گفت: اهالی محل واقعا خسته شده اند اما متاسفانه صاحبان خانه اهمیتی نمی دهند اما بعد از15 سال شهرداری باید ورود کند نمی شود چون ملک شخصی است باعث آزار اهالی محل شود.

معظل خانه های مخروبه خالی از سکنه در بافت های قدیمی قم سالهاست که باعث آزار مردم است چه این خانه ها ملک شخصی باشند چه دولتی تکلیف آن را باید نهادهای قانونی مشخص کنند.

منزل خالی از سکنه در خیابان آیت الله کاشانی

خانه مخروبه در هسته مرکزی شهر

چندی پیش شهردار منطقه هفت قم در خصوص خانه های رها شده در بافت قدیم منطقه هفت اظهار داشت: این خانه ها ممکن است محل تجمع معتادان و آسیب‌های اجتماعی شده یا به لانه حشرات موزی تبدیل شوند.

وی گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی در بافت فرسوده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این بافت٬ خانه‌های متروکه و رها شده را پس از دادن اخطار به مالکان تخریب خواهند شد.

با توجه به این موضوع که مسئولین هم به معضلات این خانه ها در استان قم پی برده اند و با توجه به آسیب هایی که در این چند سال به گفته اهالی این محله ها بروز پیدا کرده است کار از هشدار و اخطار گذشته و مسئولین شهری باید به صورت عملی به این مسئله ورود پیدا کنند.