انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از برگزاری کنسرت در قم

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ستاد راهیان‌نور دانش‌آموزی کشور که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحث قرآنی این است که انسان بداند با رنج و مشقت به عزت و کمال می‌رسد و خداوند طوری جهان را نیافریده که همه نیازمندی‌ها موجود باشد.

وی با بیان اینکه انسان باید تلاش کند و از استعداد و امکانات استفاده کند تا خود و جامعه را بسازد، افزود: تا زمانی که مردم روحیه خود را عوض نکنند، نظر خداوند تغییر نخواهد کرد و خداوند هیچ‌وقت رهبری جامعه را به‌عهده کاخ‌نشینان نخواهد سپرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: علم، فرهنگ و تقوا تنها در کتاب، دانشگاه و حوزه پیدا نمی‌شود و باید به متن جامعه هم مراجعه شود و با ارزیابی ریشه‌ها می‌توان درس عبرت گرفت که یکی از این موضوعات اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه ایران قبل از انقلاب سال‌ها در سلطه استکبار و استبداد بود، تصریح کرد: وجود ‌امام خمینی(ره) و توکل به خدا سبب شد ایران عزت و عظمت پیدا کند و ما در ملاقات‌ها بارها تأکید کرده‌ایم سه کتاب "صحیفه نور"، "دفتر تبیان" و "وصیت‌نامه ‌امام خمینی(ره)" همواره مورد مطالعه قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از برگزاری کنسرت در قم عنوان کرد: در جایی آمده بود که می‌خواهند برای شادی جوانان کنسرت در قم برگزار کنند، ما پیام دادیم "قم پایگاه اهل‌بیت(ع) است و اگر می‌خواهید جوانان را شاد کنید، برای‌شان کار و ازدواج ایجاد کنید".