تاکنون ۹ درصد مردم قم در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند

امید علی پارسا ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای انجام سرشماری اظهار داشت: مرکز آمار دو سال است در تلاش برای ایجاد بسترهای سرشماری است و هم‌اینک مردم در کمتر از 10 دقیقه می‌توانند به تکلیف قانونی و شرعی خود عمل کنند.

وی بابیان اینکه اطلاعاتی که در این سرشماری جمع‌آوری می‌شود عمومی بوده و حساسیتی برای مردم ندارد، خاطرنشان کرد: ما پیش‌بینی مشارکت 35 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی داریم و تاکنون حدود دو میلیون خانوار و بیش از شش میلیون نفر در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز آمار ایران به ضریب نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ اینترنت در کشور 55 درصد است که استان قم با 74 درصد ضریب نفوذ از میانگین کشوری رتبه بسیار بالاتری دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 9 درصد مردم قم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند که امیدواریم با توجه به ضریب بالای نفوذ اینترنت در قم این آمار نسبت به میانگین کشوری بیشتر شود.

پارسا با تأکید بر اینکه برخی از مراکز غیررسمی آمارهایی ارائه می‌دهند که باعث بدبینی عمومی می‌شود، عنوان کرد: به این منظور ساماندهی اطلاعات باید با محوریت مرکز آمار کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی محرمانه بودن اطلاعات فردی در مرکز آمار ایران را مدنظر قرار داد و افزود: مرکز آمار بدون هیچ‌گونه نگاه سیاسی  رسالت خود را دنبال می‌کند و این اطلاعات فقط در محاسبات عمومی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.