آیت‌الله نوری همدانی: چرا باید مسئولان به روباه پیر اجازه موضع‌گیری علیه ایران بدهند

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جانشینان فرماندهان رده‌های نیروهای انتظامی و معاونان ستادی و معاونان مرزبانی، با اشاره به آیه 8 سوره منافقون اظهار داشت: یکی از مسائلی که خداوند در مورد آن صحبت کرده مسئله عزت است و مسلمانان باید در این راه گام بردارند. 

وی با  اشاره به چند اصل  مهم در فرهنگ اهل‌بیت(ع) افزود: ایمان به خدا و ایمان به معاد و عالم آخرت، نخستین اصل برای کسب عزت است اگر انسان ایمان داشته باشد برای جهاد و شهادت آماده می‌شود، انسان‌هایی که دارای ایمان و عقیده هستند با انسان‌های دیگر تفاوت بسیاری دارند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر میزان که انسان بکوشد، ایمان و عقیده خود را کامل کند، می‌تواند در دستیابی به عزت موفق عمل کند، گفت: دومین اصل برای دستیابی به عزت علم و کسب دانش است که در 80 آیه از قرآن کریم از عالم و علم تجلیل به‌عمل‌آمده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی سومین اصل دستیابی به عزت را عقل بیان کرد و افزود: ممکن است انسان علم بسیاری آموخته باشد، اما بصیرت نداشته باشد، 300 آیه از قرآن کریم در مورد عقل صحبت شده است.

وی اصل چهارم را حکومت و قدرت بیان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در سال ششم هجرت نامه‌هایی به سلاطین مناطق مختلف نوشت که همه باید زیر سیطره حکومت واحدی قرار بگیرند، این کار پیامبر اکرم(ص) حاکی از اهمیت تشکیل حکومت است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است، تصریح کرد: پنجمین اصل دستیابی به عزت اتحاد میان مسلمانان است و باید با پیروی از خدا و پیامبر اکرم(ص) به اصل وحدت دست‌یافت.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: ایران زیر سیطره استبداد بود اما توانست به یک حکومت اسلامی دست یابد، در گذشته فرهنگ سیاست و اقتصاد ما را دشمنان رقم می‌زدند، سلطه‌گران هشت سال جنگ تحمیلی را به‌وجود آوردند و تمامی کشورها به صدام کمک می‌کردند تا پرچم اسلام را از بین ببرند.

مرجع تقلید شیعیان ششمین اصل عزت را قدرت جهادی بیان کرد و گفت: کسی که جهاد را ترک و از نقشه‌های دشمن غافل باشد پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که خداوند ذلت را شامل حال آن‌ها خواهد کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به موضع‌گیری اخیر نخست‌وزیر انگلیس گفت: یک نفر در بحرین در میان عرب‌هایی که حکومت خود را در خطر می‌بینند، حضور یافته و صحبت‌هایی عجیبی داشته که ایران را چنین و چنان خواهیم کرد. چرا باید روباه پیر علیه ما این‌گونه صحبت کند و بگوید که دوباره به کشور بحرین خواهیم آمد.

وی خاطرنشان کرد: شما مسلمانان آن‌قدر قدرت جهادی پیدا کنید که همیشه دشمنان احساس وحشت کنند و جرأت حرف زدن نداشته باشند. اسلام هرگز اجازه نداده که انسان در برابر دشمن انفعال داشته باشد، ما وظیفه‌داریم که تا حد توان از اسلام حمایت کنیم و ندای اسلام را به جهانیان برسانیم.