روباه پیر حق ندارد علیه ایران سخن بگوید

آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دید ار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی و معاونان نیروهای ستادی و مرزبانی کل کشور، ضمن تبریک ایام ولایت امام زمان (عج) با اشاره به آیه‌ای از سوره منافقون، اظهار کرد: ذیل این آیه آمده است که عزت از آن خدا و پیامبر خداست ولی منافقان این موضوع را درک نمی‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید تلاش کنند تا عزت خدا و دین خدا را حفظ کنند، گفت: مسلمانان باید چند اصل که در فرهنگ اهل‌بیت (ع) وجود دارد را مقدم بدانند و سرلوحه کار خویش قرار دهند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: ایمان و اعتقاد کلمه کوچکی نیست بلکه از کلمات محتوایی پرارزش است که عمل به آن عزت اسلام و مسلمانان را به دنبال دارد.

 

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ایمان به معاد و آخرت، اصل مهمی برای تحصیل عزت است و نباید در این راه سستی نشان داد و از راه دادن حزن و اندوه به خود باید پرهیز کرد، زیرا ایمان به انسان قدرت می‌دهد و آن را برای جهاد آماده می‌کند.

 

وی ادامه داد: به هر میزان برای تقویت ایمان بکوشیم با دلایل و برهانی که در فرهنگ اهل‌بیت وجود دارد می‌توانیم به عزت برسیم و باید توجه داشت که انسان باایمان با انسان بی‌ایمان یکسان نیستند.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه نخستین گام برای عزت، داشتن ایمان است، گفت: دومین اصل عزت، علم است و اسلام علم اندوختن را در سطوح مختلف به همه زنان و مردان توصیه کرده است.

 

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تأکید خداوند به علم‌آموزی گفت: خداوند در 80 نقطه از قرآن کریم از کلماتی مانند علم و عالم یاد و تمجید کرده است و این نشان می‌دهد که مسلمانان باید در راه علم‌آموزی بکوشند.

 

وی سومین راه‌ دستیابی به عزت را عقل دانست و بیان کرد: عقل و علم دو وجه متمایز هستند زیرا علم، برای دانستن است ولی عقل، تشخیص حق از باطل محسوب می‌شود.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان ممکن است عاقل باشد ولی بالغ نباشد، تصریح کرد: اگر علم در شخصی وجود داشته باشد ولی عقل و ایمان نداشته باشد مانند دزدی است که با چراغ آمده تا بهتر بتواند اشیاء گران‌بها را برباید.

 

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: سومین اصل رسیدن به عزت، بصیرت است تا جایی که علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان خود ذکر کرده که در 300 نقطه قرآن از بصیرت سخن گفته‌ شده است.

 

وی اصل چهارم را حکومت و قدرت عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید قدرت و حکومت داشته باشند تا فرهنگ و اقتصاد آنان را تنظیم کند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به زمان بعثت پیامبر (ص) بیان کرد: خاتم انبیا (ص) پس از بعثت به 40 کشور دنیا نامه نوشت که همه زیر پرچم امت واحده اسلام قرار بگیرند و بسیاری از حکام جهان به اسلام روی آوردند.

 

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه قدرت ولایی و نظامی امروز بسیار محکم است، عنوان کرد: چهارمین اصل رسیدن به عزت، داشتن نظام قدرتمند و پنجم اتحاد است.

 

وی بیان کرد: باید همواره مراقب حرکات دشمن و تفرقه‌افکنی‌های آن باشیم زیرا دشمن به دنبال اختلاف است و برای رسیدن به اهدافش از اختلاف سیاسی و اجتماعی بین مسلمانان بهره می‌برد.

 

این مرجع تقلید ششمین راه دستیابی به عزت را جهاد، عنوان کرد و گفت: برای حفظ اسلام لازم است نیروهایی باشند که از اسلام حمایت کنند و اجازه دست‌درازی به دشمنان ندهند.

 

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: دشمن به دنبال استبداد و چپاول مردم مسلمان ایران بود و مردم که به تنگ آمده بودند با رهبری امام خمینی (ره) حکومت ظلم را سرنگون کردند.

 

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امام خمینی شخصی مقتدر و سیاستمدار بود که با فکر صحیح توانست هشت سال جنگی را که دشمنان اسلام به ما تحمیل کرده بودند با حفظ خاک ایران، به پایان برساند.

 

وی اضافه کرد: جنگ ایران و عراق، جنگی تحمیلی بود که از تمام جوامع اروپایی و آمریکایی به صدام کمک می‌شد تا پرچم اسلام را پایین بیاورند و به ظلم و چپاول ادامه دهند ولی اقتدار امام و اتحاد مسلمانان این اجازه را از دشمن سلب کرد.

 

این مرجع تقلید قدرت جهادی را لازمه امنیت و عزت اسلام دانست و گفت: نیروهای امنیتی به صورتی فعالیت می‌کنند که نه‌تنها امنیت را در داخل کشور برقرار می‌کنند بلکه در مرزها نیز صف‌آرایی کرده و اجازه دست‌درازی را به دشمن نمی‌دهند و این یک جهاد است.

 

آیت‌الله نوری همدانی گفت: کسی که از جهاد غفلت کند و یا اینکه تجهیزات مقابله با دشمن را فراهم نکند، خدا در دنیا ذلت و فقر نصیبشان می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از انگلیس به‌عنوان روباه پیر یاد و تصریح کرد: انگلیس همیشه چهره خود را در صورت‌های گوناگون نشان می‌دهد، حتی امروز که پس از سال‌ها سفارت‌خانه انگلیس در کشور ما بازگشایی‌ شده و سفیرشان به ایران آمده است باز هم دست از حرکات شیطنت‌آمیز خود بر نداشته‌ است.

 

این مرجع تقلید به موضع‌گیری‌های اخیر نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران اشاره کرد و گفت: یک نفر در کشور بحرین، میان عرب‌هایی که حکومت خود را در خطر می‌بینند، حضور یافته و صحبت‌هایی عجیبی داشته که ایران را چنین و چنان خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: مسؤولان باید مقابل این‌گونه حرکات موضع‌گیری کنند و اجازه ندهند روباه پیر علیه کشور ما این‌گونه سخن به میان بیاورد و بگوید ما دوباره به کشور بحرین بازخواهیم گشت.

 

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید به‌ اندازه‌ای قدرت جهادی داشته باشند که دشمن حتی از اسم آنان وحشت‌زده شود.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: اسلام هرگز اجازه نداده که انسان در برابر دشمن انفعال داشته باشد و ما وظیفه‌داریم که تا حد توان از اسلام حمایت کنیم و ندای اسلام را به سراسر جهان برسانیم.