آیت‌الله ایمانی: مقام معظم رهبری بدعهدی آمریکا را به مسئولان گوشزد کرده بودند

آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به تمدید تحریم‌های داماتو و بدعهدی آمریکا اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند که آمریکا به تعهدات خود  عمل نمی‌کند و نظام سلطه نمی‌تواند پای عهد خود بماند، آمریکا در قرارداد الجزایر که با کشورمان بست نیز به عهد خود عمل نکرد.

وی افزود: در موضوع مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری فرمودند که در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنم و مذاکرات به‌عهده مذاکره‌کنندگان است و اگر در مسائل کلی انحراف ببینم، متذکر می‌شوم و آن‌ها را از انحراف باز می‌دارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم تبعیت از منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر ارشاد‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود، برجام ضعیف‌تر از آنچه موجود است، عملیاتی می‌شد.

وی تصریح کرد: پیش از آغاز مذاکرات و در حین و پس از مذاکرات مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا به‌تعهدات خود عمل نمی‌کند اما پس از برجام برخی از مسئولان ‌خوشحالی کردند و تبریک می‌گفتند، درحالی که مقام معظم رهبری فرمودند که مشخص نیست آمریکا پای عهد و پیمان خود بماند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به نقض برجام و لزوم برخورد مسئولان با این موضوع گفت: آمریکا در توافق‌نامه امتیازات فراوانی گرفت ولی در عمل به هیچ کدام از تعهدات پایبند نماند. آمریکا در دنیا به بدعهدی معروف و شناخته شده چون طبع نظام سلطه زورگفتن است و جز زورگویی کار دیگری نمی‌کند، هویت نظام سلطه زورگویی است و اگر آن را از نظام سلطه بگیریم، به نظام معمولی تبدیل می شود.

انتهای پیام/