محور اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی است

 هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه "برنامه کوتاه مدت اقدام و عمل" که در استانداری لرستان برگزار شد، در جمع مدیران استانی ضمن ابراز خرسندی از بازدید امسال گردشگران از استان گفت: همکاری ادارات و مشارکت و مهمان نوازی مردم در پیشرفت استان تاثیر گذار است.

وی در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: محور اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی است و مدیران باید بحث اقدام و عمل را جدی بگیرند.

استاندار لرستان افزود: مدیران عامل بانکها، عملیاتی شدن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در سال جاری را باید مد نظر داشته باشند  و امسال را با رویکرد اقدام و عمل آغاز کنند.

بازوند محرومیت زدایی را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و یادگار امام راحل دانست گفت: بیکاری یکی از چالشهای پیش روی اقتصاد مقاومتی در استان است که موجب بروز محرومیت در این استان شده است؛ مردم از مسئولین انتظار دارند با رسیدگی به وضع اشتغال استان مشکل بیکاری حل شود.

استاندار لرستان نقش شرکت های دانش بنیان را در تحقق شعار سال بسیار مهم دانست و افزود: از دانشگاه های استان انتظار داریم با حمایت از شرکتهای دانش بنیان که رویکرد اصلی آن ها که اقتصاد مقاومتی است حمایت و در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده جهت آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک تصریح کرد: 11 میلیارد تومان از منابع ملی در سال 94 برای آزاد سازی  حریم قلعه فلک الافلاک تخصیص داده شده است و باقیمانده آن در سال 95 تخصیص می یابد.

بازوند همچنین در مورد ساخت سد مخمل کوه خرم آباد گفت: سد مخمل کوه در توسعه گردشگری خرم اباد نقش بسزایی داردلذا طبق تفاهم نامه ای که با وزارت نیرو نهایی شده است پروژه احداث این سد در تیر ماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در خصوص توسعه فرودگاه خرم آباد نیز گفت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای بهسازی و توسعه فرودگاه خرم آباد در نظر گرفته شده است.

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر نقش وظایف شهرداریها در تحقق شعار اقدام و عمل گفت: شهرداری ها باید پروژه هایی را با رویکرد اقدام و عمل تنظیم کنند تا علاوه بر توسعه استان در تحقق این شعار سریعتر گام هایی برداشته شود.