تدبیر دولت امید به تعدیل کارگران لرستانی منجر شد

بیش‌تر از 100 نفر از کارکنان شرکت پارسیلون خرم‌آباد صبح امروز در محل استانداری لرستان تجمع کردند.

به گفته تجمع‌کنندگان از دو روز پیش برای دریافت حقوق و مطالبات خود در این مکان تجمع کرده‌اند ولی هیچ‌کدام از مسئولان استانداری لرستان پاسخگوی آنان نبوده‌اند.

تجمع کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد

شجاعی یکی از کارگران شرکت پارسیلون خرم‌آباد در گفت‌وگو با سفیرافلاک گفت: شرکت پارسیلون خرم‌آباد کارخانه مادر و بزرگ‌ترین کارخانه خاورمیانه است که از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد نابود شد.

وی افزود: مسبب اصلی این مشکلات دولت است که وقتی این کارخانه زیان دهی داشته چرا به بخش خصوصی واگذارشده است؟

این کارگر اظهار داشت: بیش‌تر از 20 ماه است که از شرکت طلب داریم و هنوز پرداخت‌نشده است زمانی خودروی پراید 7 میلیون تومان بوده 10 تا 15 میلیون طلب داشته‌ایم که هنوز موفق به گرفت مطالبات خود نشده‌ایم.

وی بیان کرد: بیش‌تر از سه ماه است که بیمه پرداخت نکرده‌اند وحتی عیدی و پاداش هم دریافت نکرده‌ایم.

تجمع کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد0

این کارگر لرستانی گفت: یک کارگر با حقوق ناچیز گروه پایه استخدام می‌شود و با همان حقوق ناچیز بعد از 30 سال بازنشسته می‌شوند. درصورتی که اگر این نیروها در جاهای دیگر کار می‌کردند وضعیت بهتری داشتند.

شجاعی عنوان کرد: کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد همه تحصیل کرده هستند و در کارشان تخصص دارند.

وی افزود: ما کارگران رزمندگان دیروز جبهه‌های حق علیه باطل بودیم و الان هم در جبهه اقتصادمقاومتی سرباز ولایت هستیم بودند اما امروز به خاطر عدم رسیدگی مسئولان به وضعیت کاری‌مان و عدم پرداخت مطالباتمان مجبور شده این در محل استانداری تجمع کنیم.

 کارگر شرکت پارسیلون خرم‌آباد با گلایه از وضعیت موجود گفت: آیا کارگران جز اقشار جامعه نیستند چرا وضعیت این قشر رسیدگی نمی‌شود کشور نیستیم هر وقت به این وضعیت اعتراض می‌کنیم با وعده تشکیل کارگروه حل مشکلات ما را وادار به سکوت می‌کنند بدون این‌که گره‌ای از کارمان را باز کنند.

تجمع کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد1

شجاعی تصریح کرد: بارها برای حل این مشکلات در درب استانداری تحصن کرده‌ایم تاجایی که به گوش رسانه‌های غربی رسیده است اما مسئولان استان توجهی به این خواسته نداشته‌اند.

سپهدار از دیگر کارکنان شرکت پارسیلون خرم آباد در گفت وگو با سفیرافلاک گفت: چرا مسئولان به خودشان زحمت نمی‌دهند که دوقدم بردارند و بپرسند چرا ما اینجا جمع شده‌ایم.

وی افزود: کارخانه پارسیلون 400 نفر نیرو دارد که نیروهای قراردادی قبل از عید اخراج شدند، این نیروها از بس اخراج می‌شوند تاریخ بخصوصی ندارند؛ از زمانی که دولت تدبیر روی کارآمد مشکلات ما بیشتر وحادتر شده است.

تجمع کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد2

رستمی از دیگر کارکنان این شرکت گفت: متأسفانه هیچ‌کسی پاسخگویی ما نیست اگر مشکلات ما را حل نکنند به استانداری استان مرکزی مراجعه می‌کنیم چون استان مرکزی یک استان صنعتی است و درد حال کارگران را بهتر می‌داند.

وی افزود: تا الان نه استاندار و نه هیچ‌کدام از مسئولان به خواسته‌های توجهی نشان نداده‌اند؛ با همه‌جا مکاتبه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفتیم آمدیم اینجا حداقل رسانه‌ها مشکلاتمان را انعکاس دهند تا به گوش مسئولان بالا رتبه برسد.

این کارگر گفت: چرا با رابطه بازی کارخانه را به کسی که هیچ‌گونه تجربه مدیریتی ندارد واگذار می‌کنند؛ خصوصی‌سازی در مناطق محروم معنایی ندارد ما 5 کارخانه‌داریم که بخش خصوصی آن‌ها را نابود کرده است.

ایمانی از دیگر کارگران این شرکت گفت: شرکت پارسیلون از شرکت‌های مادر کشور است که صد شرکت زیرمجموعه داشته که تعطیل‌شده است این شرکت اگر راه‌اندازی کامل شده بود به واردکردن نفت نیازی نداشتیم و شرکت پارسیلون جوابگوی تمام نساجی‌های ایران بود.

تجمع کارگران شرکت پارسیلون خرم آباد4

وی گفت: در زمان جنگ در سنگر جبهه بودیم و امروز در سنگر اقتصاد مقاومتی هستیم ما دلمان به حال صنعت لرستان و اقتصاد ایران می‌سوزد که وابسته به کشورهای خارجی می‌شود.

این کارگر لرستانی اظهار داشت: چرا وقتی رهبر معظم انقلاب روی اقتصاد مقاومتی تأکید دارد و حتی شعار سال را اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل واگذاری می‌کنند پس چرا مسئولان کوتاهی می‌کنند و عملاً اقدامی انجام نمی‌دهند؟

ایمانی بیان کرد: ما از دولت می‌خواهیم به مطالبات کارگران رسیدگی کند و از رسانه‌ها توقع داریم که پیام کارگران را به گوش مقام معظم رهبری برسانند.

وی گفت: چرا مسئولان شعار می‌دهند ما خدمتگزار مردم هستیم ولی در عمل دست‌های پشت پرده است که چیز دیگری را نشان می‌دهد.