متوسط بارندگی‌های استان لرستان به ۶۳۹ میلی‌متر رسید

سید ناصر هاشمی با اشاره به اینکه برای استان لرستان وزش بادهای نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود اظهار داشت: امروز نیز ورزش باد نسبتاً شدید که به خاطر ابرهای محلی در بعد از ظهرها و غروب اتفاق می‌افتد پیش‌بینی می‌شود به طوری که با افزایش ابرها شاهد وزش باد شدید و احتمال رگبار در استان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و رومشکان رگبار نداریم عنوان کرد: برای شهرستان خرم‌آباد وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در شهرستان‌های دلفان به دلیل مرطوب بودن هوا شاهد بارش تگرگ و برای شهرستان سلسله نیز تگرگ و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان لرستان متوسط بارندگی‌های استان لرستان را 639 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بارش‌های استان نسبت به سال قبل 87 درصد و نسبت به بلندمدت 68 درصد افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه در تمام نقاط استان نسبت به بلندمدت افزایش بارندگی داشته‌ایم تصریح کرد: کمترین افزایش بارندگی با هفت درصد نسبت به میانگین بلندمدت مربوط به شهرستان الیگودرز و بیشترین با 131 درصد مربوط به شهرستان رومشکان بوده است.

هاشمی بیان کرد: متوسط بارندگی‌ها در رومشکان در طول یک سال 152 میلی‌متر بوده ولی اکنون 697 میلی‌متر بارش در این شهرستان اتفاق افتاده است.

وی متوسط بارندگی‌های خرم‌آباد را  721 میلی‌متر دانست و خاطرنشان کرد: متوسط بارش‌ها در این شهرستان نسبت به سال گذشته 135 میلی‌متر و نسبت به بلندمدت 66 درصد افزایش داشته است.