خسارت ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریالی سیلاب به استان لرستان

رضا آریایی  میزان کل خسارات سیلاب به استان لرستان بر اساس اعلام مدیران دستگاه‌های اجرایی چهار هزار و 436 میلیارد ریال اعلام شد.

وی افزود: میزان خسارت راه‌ها، ابنیه فنی، پل‌ها، آب شرب، خطوط انتقال برق، معابر شهری و روستایی و  پروژه‌های عمرانی دو هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: برآورد خسارت به تأسیسات انتقال آب کشاورزی،کانال‌های آب‌بر، سدها و بندهای کوچک خاکی و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان نیز970 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی، باغات، دام‌ها و آبزی‌پروری استان هزار و 266 میلیارد ریال برشمرد و بیان کرد: میزان خسارت به ماشین‌آلات سبک شهروندان نیز 29 دستگاه اعلام شده است.

آریایی با بیان اینکه تلفات انسانی در استان یک نفر در اثر رعد و برق اعلام شده است گفت: در پی وقوع سیلاب به استان به هزار و 550 واحد تجاری و مسکونی شهری همراه با کلیه لوازم زندگی خسارت وارد شده و به دو هزار و 80 واحد مسکونی روستای همراه با کلیه لوازم زندگی آسیب وارد شد.

وی اظهار داشت: لیست کامل خسارات وارده در قالب جداول و ضمائم پیوست و با توجه به مذاکره تلفنی استاندار لرستان با معاون‌های ریاست جمهوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و  سایر مسئولان کشوری، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه کشور، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان افزود: به‌ محض تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیر لازم از طرف مسئولان کشوری و طرح موضوع در هیئت دولت، تصویب و ابلاغ اعتبارات برای جبران خسارات وارده مراتب اطلاع‌رسانی می‌شود.