30 درصد آب آشامیدنی روستاهای بروجرد هدر می رود

عبدالرضا عبدی در گفت‎ و گو با ما افزود: در مجموع 50 درصد آب آشامیدنی روستایی شهرستان بروجرد به دلیل شکستگی لوله ها، فرسودگی خطوط و آبیاری باغات و دیگر مصارف هدر می رود.

وی گفت: 127 روستا از 184 روستای شهرستان بروجرد آب لوله کشی دارند و آب آشامیدنی هشت روستا نیز از شهر بروجرد تامین می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد افزود: تعدادی از روستاها به دلیل برخورداری از آب کافی و چشمه ها تمایلی به استفاده از آب لوله کشی ندارند البته باید یادآور شد که آب چشمه ها در برخی موارد دارای آلودگی است.

وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از مشترکان آب آشامیدنی روستایی در پرداخت قبوض گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی به دلیل تاخیر در پرداخت قبوض هفت میلیارد ریال از مشترکان روستایی طلب دارد.

وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد با توجه به ایجاد مشکل در خدمات رسانی به روستاها به دلیل تاخیر در پرداخت قبوض قصد دارد 50 درصد مطالبات خود را امسال به روش های مختلف دریافت کند.

عبدی از قطع آب مشترکان روستایی با بیش از 500 هزار ریال بدهی خبر داد و گفت: طبق قانون، شرکت آب و فاضلاب روستایی مجوز قطع آب همه ساکنان روستاهایی که افزون بر 70 درصد مشترکان آنها بدهکار هستند، را دارد.

وی مجموع مشترکان آب آشامیدنی روستایی بروجرد را افزون بر 22 هزار مشترک اعلام کرد.