سفرهای دولتمردان تدبیر و امید به لرستان از روی کاغذ تا عمل!

 به نظر می رسد که لرستان از جمله استان های کشور باشد که میزبان بیشترین وزیر،معاون وزیر و معاون اول رئیس جمهور بوده ولی در عمل تا کنون این سفرها باعث رفع مسائل ومشکلات استان محروم لرستان نشده است.

بیکاری و خاموشی صنعت در این استان باعث شده که جوانان این دیار محروم امیدی به سفرهای مسئولان ارشد هم نداشته باشند.

تعطیلی کارخانه

زیرا پس از این همه سفر که از معاون اول رئیس جمهور تا دیگر مسئولین کشوری به استان داشته اند هنوز پروژه های عمرانی مهم لرستان اندرخم یک کوچه هستند.

جهانگیری در لرستان

علی رغم اینکه محرومیت در لرستان بیداد می کند ولی همچنان دولتمردان تدبیر چاره را در سفرهای آخرهفته به استان دیده اند زیرا تا کنون در پروژه های در حال ساخت لرستان اتفاق خاصی نیفتاده است.سفر دولت به لرستان

استخر شنای پلدختر پس از ده سال از کلنگ زنی هنوز به ایستگاه افتتاح نرسیده و علی رغم وعده و وعیدهای مسئولان استانی هنوز این پروژه منتظر بودجه های میلیاردی برای افتتاح است ،این پروژه را باید نماد کارکرد دولت تدبیر و امید در لرستان برشمرد که هنوز این سفرها هم نتوانسته گره از مشکلات این طرح های ابتدایی را در استان حل نکرده است.

استخر شنا

حالا چگونه این جلسات و صحبت های خودمانی و گشت و گذارها می خواهد پالایشگاه نفت،کارخانه سیمان و پمپاژهای کشاورزی شهرستان پلدختر را به مرحله افتتاح برساند.

رحمانی فضلی وزیر کشور و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور باید بدانند محرومیت های لرستان فقط در خرم آباد با آب وهوای مناسب و چشمه های فراوان نیست که فقط هرزگاهی برای رفع خستگی در این ایام به این منطقه سفرهایی صورت گیرد.

پالایشگاه نفت پلدختر

طلب های پیمانکاران طرح های عمرانی در لرستان دغدغه دیگری که علی رغم کمبود نظارت ها و کیفیت پایین اجرایی پروژه ها،آنها از عدم همکاری دولت در تخصیص به موقع اعتبارات گلایه مند هستند.

آیا مسئولان ارشد دولتی قبل از سفر به استان ها ،مسائل ومشکلات مناطق را بررسی و با راهکارهای محرومیت زدایی در این مناطق حضور پیدا می کنند؟

تا کنون در این سفرهای مسئولان ارشد دولت تدبیر به لرستان سهم مناطق محروم استان همچون شهرستان پلدختر از این سفرها چقدر بوده است؟

جهانگیری در لرستان

با این همه سفرهایی که مسئولان کشوری به لرستان داشته اند همچنان محرومیت و رکود اقتصادی و صنعت در این استان ،مردم را  برای پیدا کردن شغل به دیگر استان های همجوار فراری داده است.

چرا در این سفرها ،مسئولان دولتی بدون توجه به محرومیت های استان به شهرستان های محروم و مشکل دار همچون پلدختر سفر نمی کنند و سفرهای خود را بدون هیچ نتیجه ای در همان مرکز استان به اتمام می رسانند.

رحمانی فضلی

به نظر می رسد راه حل اساسی رفع محرومیت های استان لرستان به تصمیم دولت در قراردادن برخی از شهرستان های محروم این استان همچون پلدختر در زمره مناطق محروم است تا بتوانند از ظرفیت سرمایه گذاری دولتی برای تکمیل این پروژه های عمرانی که قدمت آنها به ده ها سال می رسد استفاده کنند زیرا در سال های اخیر عنوان پلدختر از لیست مناطق محروم به شکل تعجب برانگیزی حذف شد .

این در حالی که هیچ اتفاق خاصی در جهت محرومیت زدایی این شهرستان رخ نداد و طرح های عمرانی نیمه کاره به همان شکل قبلی ماندند،وضعیت بیکاری در این شهرستان نگران کننده و تا کنون این شهرستان نتوانسته از مزایای مناطق نفت خیز استفاده بهینه کند،پلدختر از لیست مناطق محروم حذف شد؟