مقرری بیمه بیکاری 250 کارگر لغو قرارداد نساجی بروجرد برقرار شد

29 اسفند 94 قرارداد 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد تمدید نشد و نیمی از کارگران این واحد تولیدی از کار بیکار شدند.

در حالی که نساجی با بیش از یکهزار و 100 کارگر در حال فعالیت بود اما به دلایلی از جمله اجرای طرح نوسازی قرار شد نیمی از کارگران به مدت 6 ماه بیرون باشند و بعد از اجرای نوسازی اول مهر 95 دوباره به کار بازگردند.

این در حالی بود که قبل از اجرای این برنامه بسیاری از مسئولین قول دادند که این طرح اجرا شود و تعدیل نیرو در این واحد صورت نگیرد اما همه چیز سر زمان انجام شد و ابتدای امسال نیمی از کارگران نساجی بروجرد از کار بیکار شدند.

بعد از پایان یافتن تعطیلات نوروز، چندین بار به کارگران بیکار شده گفته شده بود که احتمال بازگشت به کار طی همین روزها وجود دارد و با این خبرها و عدم برقراری بیمه بیکاری مدتی کارگران در سرگردانی و بلاتکلیفی به سر بردند.

در این میان چندین بار کارگران دست به اعتراضاتی در جلوی کارخانه نساجی زدند و خواستار رسیدگی به این اوضاع شدند.

سرانجام بعد از گذشت دو ماه از لغو قرارداد نیمی از کارگران نساجی بروجرد امروز خبرهایی از برقراری بیمه بیکاری کارگران گفته شد.

"قدرت اله سعادتی" رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: امسال 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد لغو قرارداد شدند و قرار شده تا این کارگران حقوق و مزایای خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: تا کنون 250 کارگر بیکار شده نساجی بروجرد تعیین تکلیف شدند و مقرری بیمه بیکاری این افراد برقرار شده است.

به گفته وی مابقی کارگران بیکار شده در خرداد ماه تعیین تکلیف شده و اقدامات لازم برقراری بیمه بیکاری انجام می شود.

سعادتی اظهار داشت: کارگران بیکار شده بیمه بیکاری خود را به صورت ماهیانه دریافت می کنند و کارگران نساجی کل طلب خود را طی این مدت به صورت یکجا از این سازمان دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر یکهزار و 100 کارگر شهرستان بروجرد از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

به گزارش بازتاب بروجرد قرار شده کارگران بیکار شده نساجی بروجرد اول مهر امسال دوباره به کار بازگردند که امیدواریم زمینه لازم برای بازگشت به کار مجدد این کارگران فراهم شود.