اعتراض نمازگزارن جمعه به آلودگی هوا

دیروز عصر بر اثر ورود موج عمیق آلودگی هوا از کشورهای عراق و سوریه به ایران،استان های غربی وجنوبی کشور،همچون ایلام،لرستان،خوزستان،بوشهر وآبادان درگیر ریزگردهای عربی بودند.

بی تفاوتی ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور بی مسئله آلودگی هوا در این استان ها ،اعتراض مردم را به همراه داشته ولی تاکنون مستولیان امر در این خصوص اقدام جدی نکرده اند.

گرد وغبار پلدختر

نماز جمعه این هفته پلدختر در حالی برگزار شد که اکثر مردم پلدختر به خصوص گروه های حساس جامعه برای انجام وظیفه دینی خود در فضای باز جهت اقامه نماز حضور پیدا کرده بودند.

آآلودگی هوا نماز جمعه

امین جودکی با اشاره به اینکه آلودگی هوا در پلدختر بسیار شدید است عنوان کرد:متاسفانه شهرستان پلدختر فاقد مصلی برای اقامه نماز جمعه است ومردم مجبور هستند در بیرون از مسجد نماز را اقامه کنند.

وی بیان کرد:با توجه به شرایط نامطلوب هوا و آلودگی که وجود دارد نمازگزاران پلدختری مجبور شدند امروز در فضای باز نماز را اقامه کنند.

اعتراض نمازگزاران پلدختر به آلودگی هوا

وی با تاکید بر اینکه رئیس سازمان محیط زیست باید عزل شود تصریح کرد:در صورتی که مسئولی نمی تواند  وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد باید کنار رود تا فرد کاردان دیگری جایگزین آن شود.

بهزادی از دیگر شرکت کنندگان در نماز جمعه پلدختر با بیان اینکه حدود نیم ساعتی که نماز جمعه بودم نفسم به شماره افتاد ادامه داد:مردم روزه دار ومتدین پلدختر علی رغم گرمای بیش از 40درجه هوا با تحمل آلودگی هوا در نماز جمعه شرکت کردند .

گرد وغبار پلدختر

وی تصریح کرد:مسئله آلودگی هوا در ایران به معضل جدی تبدیل شده و بیشتر مردم استان های غربی و جنوبی کشور اذیت می شوند و تا زمانی که این آلودگی به تهران برسد از شدت آن کاسته می شود تا رئیس جمهور ببیند که چگونه سلامت مردم در خطر است.

آلودگی هوا واعتراض نمازگزارن پلدختر

وی یادآور شد:واقعا اگر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست توانایی برای پیدا کردن راه حلی برای حل این موضوع ندارد یا تغییر پیدا کند یا واقعا به این موضوع ورود پیدا کند با نشستن که نمی شود مشکلی را حل کرد.

گفتنی است میزان آلودگی هوا در کوهدشت ،پلدختر و خرم آباد به ترتیب با 17،18،22بیشتر از حد مجاز از مناطق آلوده استان لرستان هستند.

آلودگی هوا واعتراض نمازگزارن پلدختر

به گزارش بیان روز،میزان آلاینده های موجود در هوای شهرستان های ایلام و آبدانان را 12 برابر حد مجاز، در کرمانشاه این میزان غلظت در آستانه رسیدن به ۱۰ برابر استاندارد ،دید افقی در شهرستان مرزی قصرشیرین به700متر کاهش یافته،این غلظت ذرات در همدان به 2برابر حد مجاز رسیده است